#NMDay24 Update: Erwin Jongh en Nick Tuinenburg van Toyota

De redactie

Erwin Jongh (links op de foto) is Product & Development Manager bij Toyota en Nick Tuinenburg (rechts) Productmanager Toyota Bedrijfswagens. Samen vertellen zij tijdens Nima Marketing Day hoe je in een markt met vrijwel gelijke producten een positie inneemt.

Erwin is 24 jaar werkzaam bij Toyota Nederland, met name in het ontwikkelen van nieuwe strategieën en proposites die bijdragen aan de missie en visie van Toyota, namelijk het aanbieden van totale mobiliteitsoplossingen. Hierin staat de weg naar Zero Emission centraal.
Nick is sinds 2022 werkzaam als Productmanager Toyota Bedrijfswagens. Hij is verantwoordelijk voor het aanbod en de proposities in het compacte en middensegment bedrijfswagens. Met wijzigende wet- en regelgeving, meer nadruk op elektrisch rijden én stevige concurrentie is dit altijd uitdagend! Wij stelden hen enkele vragen.

De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 13 juni 2024 in De Fabrique in Utrecht. Tijdens NMD geven maar liefst 70 marketingcollega’s inspirerende en interactieve presentaties verdeeld over tien zalen. We starten en eindigen de dag met smaakmakende plenaire sessies. Bovendien maken we de winnaars van de Nima Marketingprijzen bekend. Check nimamarketingday.nl voor updates. Dit interview is geschreven door Nanny Kuilboer.


Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Erwin: ‘Mijn motto is kennis is macht, kennis delen is kracht. Ik krijg energie van het inspireren en overdragen van kennis aan derden. Bovendien krijg je daar ook automatisch weer veel kennis voor terug.
Nick: Ik vind het ontzettend leuk om mensen mee te nemen in het verhaal van Toyota Bedrijfswagens.

Wat vinden jullie het goede aan een samenkomst als NMD?
NMD biedt de mogelijkheid om te kunnen luisteren en napraten met diverse professionals uit het veld die je in het dagelijks werk niet zomaar tegenkomt.

Wat hopen jullie dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Het doel van onze sessie is om de bezoekers ons verhaal te vertellen, te laten delen in de keuzes en hopelijk biedt het inspiratie voor de deelnemers.

Kunnen jullie een tipje van de sluier lichten met betrekking tot de presentatie?
Veel bedrijven willen, andere zijn nu al verplicht en de rest moet op termijn hun wagenpark op enige manier verduurzamen. Dit levert ondernemers veel vragen en uitdagingen op, van praktisch tot aan fiscale en HR-vraagstukken. En opeens is energie niet vanzelfsprekend beschikbaar. Toyota ontwikkelde een strategie om juist hiervan het onderscheidende vermogen te maken en neemt jullie hier graag in mee.

Gerelateerde artikelen
14 nov 2025
“Eerst prikkelen, dan praten” Twan Vrijsen treedt toe tot bestuur NIMA Regio Zuid
Nieuw bestuurslid NIMA Regio Zuid: Twan Vrijsen (Barli) Twan Vrijsen, hoofd marketing en communicatie bij Barli – de woningfabriek van Nederland, versterkt het bestuur van NIMA Regio Zuid. Met ervaring aan zowel bureau- als klantzijde bouwt hij aan sterke merken en duurzame groei. Binnen Barli zet hij marketing in als motor voor innovatie in de woningbouw, en binnen NIMA wil hij bijdragen aan meer betrokkenheid en inspiratie onder Zuid-Nederlandse marketeers.
Lees meer
11 nov 2025
Strategische scherpte: waarom we vaak optimaliseren op het verkeerde niveau
Veel marketingteams focussen op kanalen en campagnes, maar groei begint bij strategische keuzes. Marion Panhuijzen (SpotOpp, NIMA Regio West) laat zien hoe je richting brengt met scherpe segmentatie, duidelijke koopmotieven en gerichte proposities. Haar kernboodschap: strategie is kiezen — minder ruis, meer focus en versnelde groei.
Lees meer
Complete nieuwsoverzicht