(NMW) Ruurd Neurink: ‘Het is onze uitdaging om ‘gewoon Porsche’ te blijven’


Ruurd Neurink (36) is manager marketing & communicatie bij Porsche. Op NIMA Marketing Week neemt hij de bezoeker mee in een wereld ‘die voor velen ver weg lijkt, maar als je hard werkt toch bereikbaar blijkt te zijn’.

NIMA Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en tickets. Ruurd Neurink spreekt op woensdag 2 september 09:00 uur in de Copraloods.

Wat is het laatste nieuws bij Porsche?
Allereerst de komst van de eerste volledig elektrische sportauto, de Porsche Taycan. Naast deze toetreding in het elektrische domein blijven we doorontwikkelen binnen het plug-in hybride-segment en het segment van de verbrandingsmotoren.

Voor welke marketinguitdaging staat Porsche op dit moment en welke rol speel jij daarin?
Waar andere bedrijven moeten veranderen om te groeien, is het juist onze uitdaging om ‘gewoon Porsche’ te blijven tijdens het groeien. We stappen nu in het tijdperk van de elektrificatie en hierbij voorzien we ook een mooie groei mede door het aanspreken van nieuwe doelgroepen. De rol die marketing hierin speelt is het meer datagedreven maken van de organisatie, zodat we beter op de verschillende klantbehoeften kunnen reageren, zowel van huidige als nieuwe klanten.

NIMA Marketing Week vindt dit jaar zowel live als online plaats. Wat vind je van deze opzet?
Geboren uit noodzaak, maar ik vind het een versterking van het concept. Fysieke aanwezigheid heeft absoluut meerwaarde, maar het toevoegen van online creëert juist meer bereik en is ook van deze tijd. Zeker tijdens de coronacrisis zijn we allemaal iets meer richting het digitale domein geschoven, maar de combinatie versterkt elkaar.

De rest van dit interview lees je bij MarketingTribune.