24 april 2024

Ogilvy, Sharp en Godin op longlist Lifetime Marketing Achievement Award

De redactie

De European Marketing Confederation – EMC – pakt behoorlijk door in zijn streven om marketeers aller landen te verenigen, door een slinger te geven aan de Internationale Dag van Marketing (27 mei) en zelfs een eerste uitreiking van een Lifetime Achievement Award for Marketing. ‘The main goal of Lifetime Achievement Award for Marketing is to honor the marketers who maid the biggest influence for marketing in the world.’

27 mei werd aangewezen omdat het de verjaardag is van Philip Kotler, die binnen en buiten het vak wel wordt aangemerkt als de grondlegger van moderne marketing. ‘De ontwikkeling van marketing over de hele wereld was een indrukwekkende reis, met veel veranderingen’ legt de voorzitter van de EMC Ralf Strauss uit over de marketingdag. ‘Marketeers hebben veel nieuwe organisaties helpen ontstaan ​​en verandering mogelijk gemaakt in oude bedrijven met een soms eeuwenoude geschiedenis. Ze hebben de houding van de samenleving veranderd en mensen geholpen te communiceren en compromissen te vinden. Tegenwoordig kunnen we onze omgeving meer dan ooit verkennen, in de context van digitale transformatie. We kunnen de behoeften van consumenten realtime analyseren en relaties met hen opbouwen. Het belang van marketingprofessionals is daarom van het allergrootste belang. Laten we dit onderkennen en waarderen terwijl we de marketing vieren op 27 mei.’

Op de shortlist voor de Lifetime Achievement Award for Marketing prijken – vanzelfsprekend – niet de minste namen, en de Award kan ook postuum worden uitgereikt. De winnaar wordt gekozen door de besturen van de aangesloten brancheclubs (waaronder NIMA).

1.           Seth Godin

2.           Subhash C. Jain

3.           Heribert Meffert

4.           David Ogilvy

5.           Byron Sharp

6.           Simon Sinek

Gerelateerde artikelen
02 jun 2025
Basic-Fit: ‘Van merk naar motor: wij zetten miljoenen mensen écht in beweging’
Basic-Fit is genomineerd in de categorie Large, samen met McDonald’s en Praxis. Carlijn Prins, Senior Brand & Communication Specialist, legt uit hoe het merk fitness niet alleen fysiek, maar ook mentaal toegankelijk maakt  en waarom marketing bij Basic-Fit niet ‘de afdeling van de reclames’ is, maar de motor van alles.
Lees meer
29 mei 2025
EasyToys: ‘We maken merk met karakter, zelfs als je nergens mag adverteren’
Op 17 april zijn de negen genomineerde bedrijven bekendgemaakt die in aanmerking komen voor de titel NIMA Marketing Company of the Year 2024. De vakprijzen worden op 12 juni uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day in drie categorieën: Small, Medium en Large.    EasyToys is samen met BrandMR en de Consumentenbond genomineerd in de categorie Medium. […]
Lees meer
Complete nieuwsoverzicht