Onderzoek BNO & NIMA naar marketingdesign: doe mee!

 

Al een aantal jaar wordt in het UK een zeer relevante onderzoek ‘What Clients Think’ uitgevoerd. Wat willen marketeers die opdrachten verstrekken aan designbureaus? Wat zien zij als toegevoegde waarde van ontwerpers en agencies? Wat kan en moet beter?

Het Bureau Nederlandse Ontwerpers (BNO) en NIMA hebben samen met Design Management Netwerk (DMN) het initiatief genomen dit onderzoek ook in Nederland uit te voeren. NIMA vraagt marketingdesign-opdrachtgevers in zijn netwerk vriendelijk om hieraan deel te nemen. Deelname kost ongeveer 30 minuten en vindt online plaats. Doel van het onderzoek is om de samenwerking tussen marcom-designbureaus en marketeers/bedrijven te verbeteren.

Het onderzoek is momenteel offline. Binnen twee weken kan je weer deelnemen. Je deelname wordt zeer op prijs gesteld!

Het onderzoek richt zich op de werkzaamheden van marketeers en organisaties waar zij werkzaam zijn, het verwerven van opdrachtnemers (bureaus, zelfstandigen) en de relatie die zij onderhouden met bureaus om samen door te groeien. De resultaten van dit onderzoek zullen door BNO, NIMA en DMN in het najaar door middel van een publicatie en event worden gedeeld.

Het onderzoek richt zich op de werkzaamheden van marketeers en organisaties waar zij werkzaam zijn, het verwerven van opdrachtnemers (bureaus, zelfstandigen) en de relatie die zij onderhouden met bureaus om samen door te groeien.