Oosterveer tekent volledige oplage NIMA Books Q2

Danny Oosterveer, auteur van het Basisboek Digital Analytics heeft deze week op het Ministerie van Marketing de gehele oplage gesigneerd van het kwartaalboek voor ontvangers van NIMA Books. De bibliothecarissen van het ‘Books’-portfolio maken er inmiddels een sport van om ontvangers iets extra’s te bieden door de auteurs te vragen de oplage te ondertekenen op het NIMA-hoofdkantoor. Eerder dit Jaar tekende Ruud Frambach zijn oplage ‘doet marketing ertoe’ voor de NIMA Members, daarvoor tekende Wiemer Snijder 65 exemplaren van ‘Eat Your Greens‘.

NIMA Books is een dienst voor NIMA Members die graag de esentials uit de vaderlandse marketingliteratuur ontvangen. ‘Digital Analytics’ werd aangeprezen als een prachtige aanvulling op de NIMA Books-bibliotheek omdat het voldoet aan de criteria die we stelden voor dit portfolio: urgentie, relevantie, bruikbaar als inspiratie, maar ook als naslagwerk.

Databeestje
Uit recent onderzoek het EMC, de koepel van Europese marketing-beroepsorganisaties, bleek dat data-analyse hét topic is waar marketingbestuurders momenteel werk van willen maken. Oosterveers werk werd medio 2018 ontvangen al hét eerste goede boek in de Nederlandse taal, ingestoken op de Nederlandse praktijk van marketingprofessionals en haalde om die reden ook de shortlist van de PIM Marketing Literatuurprijs. Oosterveer, die we kennen als auteur, spreker en docent, maar ook als databedreven marketeer (databeest) bij Burgers’ Zoo in Arnhem, ervaart dat kennis en kunde van digital analytics niet op het peil staat waar het zou kunnen of moeten staan. Het Basisboek Digital Analytics reikt studenten en professionals de kennis en vaardigheden aan om data naar zinvolle kennis te vertalen en de marketinginspanningen te verbeteren.

Als voormalig redacteur van Marketingfacts is Oosterveer erin geslaagd er een prettig leesbaar boek van te maken en dat is vooral een opluchting voor beroepsgenoten die het gebruik van data vooral zien als een manier om marketingdoelen te halen en niet als manier om het fenomeen ‘big data’ een plaats te geven in de organisatie. Hen zal ook de brede oriëntatie aanspreken die dit boek uniek maakt: alle facetten van analytics komen aan bod, van de ‘why’ van data tot big data en van het opstellen van metrics tot optimalisatie. De focus ligt daarbij op online, maar ook offline komt aan de orde. Het bevat actuele wetenschappelijke inzichten en biedt praktische handvatten om te communiceren over en met data.

Meer weten over NIMA Books?