Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Workshop Online Marketing Dashboard. ‘Je intuïtie kan begriegen’ Luuk Ros

Ik ga de meeste bekende dashboarding tools laten zien, en wat de voor- en nadelen van deze tools zijn. Daarnaast geef ik inderdaad tips mee waar je op moet letten bij de aanschaf.

Lees meer
SRM en NIMA nodigen uit voor ‘NIMA B in One Hour’ de Redactie

Op woensdag 17 april van 12.00 tot 13.00 uur kunnen marketingprofessionals, sales executives, ondernemers en iedereen die ‘er weleens over dacht’ inschakelen bij een unieke webinar die je in één uur door de lesstof gaat praten van misschien het meest bekende marketingdiploma van Nederland.

Lees meer
SRM en NIMA nodigen uit voor ‘NIMA B in One Hour’ de Redactie

Als je al jaren met het idee rondloopt om een NIMA-opleiding te volgen of juist nét bezig bent om rond te kijken wat je zoal zou kúnnen leren over marketing, dan is wordt dit een heel welbesteed uur.

Lees meer
NIMA presenteert zich aan vereniging van leraren in de economisch-maatschappelijke vakken de Redactie

Marketing is een essentieel onderdeel van het vakgebied economie en wordt vaak gezien als een serie aan ‘tactische activiteiten.

Lees meer
Volle bak bij 9e editie Sierteelt Marketing Event: To brand or not to brand de Redactie

Het 9e Sierteelt Marketing Event trok deze week een overvolle zaal op de inspirerende locatie van Lely in Maassluis. Met het prikkelende thema ‘To brand or not to brand’ wist het event maar liefst 130 sierteelt marketeers te boeien, terwijl nog meer geïnteresseerden op de wachtlijst stonden. Het was zonder twijfel de drukst bezochte editie …

Lees meer
Advocacy van de Duivel maakt razende doorstart door AI en Employee Branding de Redactie

Het principe van Employee Advocacy wordt al enige tijd gekend, maar de relevantie ervan is in de afgelopen twee jaar enorm toegenomen. Door de schier oneindige hoeveelheid content die onder meer door AI-tooling op Google wordt afgestuurd, heeft dat bedrijf besloten alleen nog maar content te indexeren die aan mensen, dus ook medewerkers, is gekoppeld.

Lees meer
Carhartt, Feyenoord en Chocomel bij eerste namen NIMA Marketing Day 24 de Redactie

Naast bovengenoemde organisaties hebben ook de marketeers van watersportbedrijf Vetus, Boerenbed, Museum Rembrandthuis, Jean Bâton, ABN Amro en KWF hun medewerking inmiddels toegezegd.

Lees meer
(NIMA Podcast #1) AI for Marketing – What to think? de Redactie

In deze podcast spreken we vooral over ‘What to think about AI & Marketing’, of om het wat minder cryptisch te omschrijven: Wát is ons als marketingvak in de afgelopen anderhalf jaar overkomen, waar staan we nú en waar moeten we op letten. Wat zijn de next steps?

Lees meer
Marketingstrategie; strategen over de toekomst – Gratis NIMA Lunchwebinar 14 mei de Redactie

Het wordt zó vaak terloops genoemd dat je bijna zou denken dat iedereen in het vak ook goed begrijpt wat wordt bedoeld: Een marketingstrategie is wat volgt uit een marketinganalyse. Succesvolle marketing betekent waarde toevoegen aan het leven van de klant en de eigen organisatie.

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.