Nieuws
27 mei 2025
Consumentenbond: ‘Marketing is geen afdeling, maar de optelsom van alles wat waarde creëert’
Op 17 april zijn de negen genomineerde bedrijven bekendgemaakt die in aanmerking komen voor de titel NIMA Marketing Company of the Year 2024. De vakprijzen worden op 12 juni uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day in drie categorieën: Small, Medium en Large. De Consumentenbond is samen met BrandMR en EasyToys genomineerd in de categorie Medium. […]
26 mei 2025
Wat is je merk écht waard? Booking.com, BrandZ en de kracht van merkwaarde
Booking.com voert de Kantar BrandZ-ranglijst aan met een merkwaarde van 23 miljard dollar. Wat betekent dat precies? En hoe toon je als marketeer de echte waarde van je merk aan — in cijfers én in impact?
26 mei 2025
McDonald’s: ‘Promotie is maar één P – wij bouwen aan het totaalplaatje’
Op 17 april zijn de negen genomineerde bedrijven bekendgemaakt die in aanmerking komen voor de titel NIMA Marketing Company of the Year 2024. De vakprijzen worden op 12 juni uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day in drie categorieën: Small, Medium en Large. McDonald’s is naast Basic-Fit en Praxis genomineerd in de categorie Large. Karin van […]
26 mei 2025
Wat elke B2B-marketeer moet weten voordat hij weer op ‘verzenden’ klikt
We vroegen Wing Cheung in dit interview over zijn nieuwe boek 'Word B2B Meesterverleider en haal in 4 stappen je droomklanten binnen' naar de kern van zijn visie en wat jij als marketeer daar morgen al mee kunt doen.
26 mei 2025
Hoe 1200 biermerken één experience werden (en wat jij daarvan kunt leren)
Belgian Beer World in Brussel is meer dan een toeristische trekpleister. Het is een levend voorbeeld van hoe experience marketing werkt in de praktijk: niet via schermen of apps, maar door mensen, verhalen en lef.
Wat begon met een audiotour groeide uit tot een merkervaring met impact. Ontdek hoe strategisch pragmatisme, culturele sensitiviteit en de kracht van menselijk contact van 1200 biermerken één beleving maakten — en wat elke marketeer daarvan kan leren.
23 mei 2025
Natuurhuisje: ‘We groeien door trouw te blijven aan onze missie’
Op 17 april zijn de negen genomineerde bedrijven bekendgemaakt die in aanmerking komen voor de titel NIMA Marketing Company of the Year 2024. De vakprijzen worden op 12 juni uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day in drie categorieën: Small, Medium en Large. Natuurhuisje is samen met Fleurop en Jean Bâton genomineerd in de categorie Small. […]
21 mei 2025
Prijs versus waarde van je vertoning
Waarom zouden we onze commercial op een SAVOD platform zoals Videoland moeten inzetten als we ergens anders video impressies veel goedkoper kunnen inkopen? Omdat het uitmaakt wáár je staat.
21 mei 2025
BrandMR: ‘Geen reclamepraat, maar marketing als bedrijfsmotor’
Op 17 april zijn de negen genomineerde bedrijven bekendgemaakt die in aanmerking komen voor de titel NIMA Marketing Company of the Year 2024. De vakprijzen worden op 12 juni uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day in drie categorieën: Small, Medium en Large. BrandMR is samen met EasyToys en de Consumentenbond genomineerd in de categorie Medium […]
20 mei 2025
Joost Niepoth RM versterkt het bestuur van NIMA
Tijdens de ledenraad van maandag 12 mei is Joost Niepoth RM toegetreden tot het bestuur van NIMA. Samen met Rob Overduin vormt hij nu het bestuur van de vereniging. Joost is een doorgewinterde marketingprofessional met meer dan 20 jaar ervaring aan zowel klant- als bureauzijde. De afgelopen jaren werkte hij als interim marketingleider en strategisch […]
19 mei 2025
Praxis gelooft in de kracht van helpen: ‘We maken klussen makkelijker, niet alleen goedkoper’
Op 17 april zijn de negen genomineerde bedrijven bekendgemaakt die in aanmerking komen voor de titel NIMA Marketing Company of the Year 2024. De vakprijzen worden op 12 juni uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day in drie categorieën: Small, Medium en Large. Praxis is samen met Basic-Fit en McDonald’s genomineerd in de categorie Large. […]