Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Het UWV biedt mensen die zich willen ontwikkelen op het gebied van Marketing de mogelijkheid om aan de slag te gaan met de opleiding NIMA Basiskennis Marketing. De scholingsvouchers die het UWV ter beschikking stelt zijn vanaf nu ook geldig voor dit NIMA studiepakket inclusief examen. Het zelfstudiepakket NIMA Basiskennis Marketing is speciaal ontwikkeld voor …
Op weg naar een prodynamische onderneming, luidt de ondertitel. Dat belooft heel wat. Mijn eerste gedachte is dan ook dat het beloofde nogal pretentieus is.
Verkopers die het beste presteren in een complexe verkoopomgeving hebben een bepaalde combinatie van gedrag en vaardigheden. Hun stijl onderscheidt zich in de uitdagende benadering van de overtuigingen van de klant.
Tijdens de derde, inspirerende dag van de NIMA Study Course geeft de bevlogen Paul Hitchens regelmatig voorbeelden van culturele matches en mismatches. De dag start met het proeven van Marmite, een typisch Brits broodbeleg. Het is duidelijk dat de smaak van de Nederlandse groep beperkt aansluit bij dit productfenomeen dat in alle Engelstalige landen een …
Tijdens de 3-daagse NIMA Marketing Course in Cookham afgelopen oktober is er een volle dag besteed aan strategische marketing. Het was een genoegen om door de inhoudelijk zeer sterke en vaak geestige Debbie Clewes, course director bij het CIM, te worden begeleid. Op het gebied van strategische marketing zijn de karakteristieken van een strategisch plan …
Wat kun je verwachten van een Course Director die zijn halve werkzame leven in de corporate offline wereld heeft gewerkt? Veel blijkt na een dag Digitaal in het hart van de marketing bij het Chartered Institute of Marketing (CIM) in Cookham bij Londen. Met een achtergrond als trainer en Head of Digital bij een groot …
Vanaf 1 januari 2016 zijn alle NIMA Marketingexamens vernieuwd. Het marketingvak verandert snel. De nieuwe examens sluiten volledig aan op de aanwezige marketingfuncties op de arbeidsmarkt. Dit najaar bieden NIMA Education Partners al de vernieuwde NIMA Opleidingen aan die afgesloten worden met het officiële NIMA Examen. Het actualiseren en vernieuwen van de marketingexamens is een …
Je moet je als marketeer steeds opnieuw uitvinden om relevant te zijn voor je klanten en dus voor jouw organisatie die deze klanten bedient. Concurrenten uit onverwachte hoek gaan een rol spelen
Mocht u op het punt staan om CRM in te voeren in uw bedrijf, dan is dit boek een must-read. Want ik heb zelden een boek over CRM gelezen dat het vakgebied zo breed behandelt.
Aan de hand van de ervaringen uit de campagne “Doe maar lekker duurzaam” uit 2014 en de resultaten van de laatste Maatschappelijk Imago Monitor zijn we op zoek gegaan naar triggers om consumenten echt in beweging te kunnen krijgen. De campagne “Doe maar lekker duurzaam” is een driejarige samenwerking tussen de Nationale Postcodeloterij, Unilever en …
NIMA start dit najaar met een platform voor communicatieprofessionals. Er is een bestuur aangesteld en het NIMA hoofdbestuur heeft haar akkoord gegeven. NIMA heeft 23 verschillende regio’s en groeperingen. Het platform communicatie is een nieuwe en belangrijke toevoeging aan dit palet. Martin Huisman, Voorzitter van NIMA, hierover: “Marketing is een integraal vak met vele disciplines. …
Dat het boek geschreven is door zes auteurs merk je tijdens het lezen niet. Het centrale thema van het boek is maximalisatie van de klantwaarde. Dat maakt het boek ook waardevol als managementboek.
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.