Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
10 vragen en antwoorden over Account Based Marketing Alva van Beek

Op Internet komt er via diverse blogs en marketing sites steeds meer aandacht voor Account Based Marketing (ABM). Nieuw is ABM niet, wel dat er meer tools voorhanden zijn en men de toegevoegde waarde steeds meer begint te zien. Tijd om hier eens uitgebreider bij stil te staan. Auteur: Jean Paul Schriek SMP Wat wordt er …

Lees meer
Dopamine fuels social sharing Alva van Beek

Understanding dopamine cycles could be the key to boosting social media engagement and more effective targeting, an expert in neuroscience believes. According to Dr Peter Steidl, principal at strategic consultancy Neurothinking, social sharing activates the rewards system of the brain, providing the same “feel good” release of dopamine received from pleasure-seeking activities, such as sex, …

Lees meer
60+ LinkedIn Profile Tips for Marketer Alva van Beek

Content marketing careers are constantly evolving, but one thing is certain: The power of LinkedIn for personal branding is here to stay, especially when you’re aware of all the tricks that can help you strengthen your profile. If your “Who’s Viewed Your Profile” chart is flatlining week after week, these tips will help breathe new life …

Lees meer
Digital media changes young brains Alva van Beek

Immersion in a digital world changes how the brain processes content and brands must understand this when marketing to “digital native” millennials and centennials, a neuroscience expert says. In an exclusive article for Warc, Dr. Peter Steidl, neuromarketer and principal at strategic consultancy Neurothinking, notes that the human brain possesses the ability to change in …

Lees meer
High-performing ads deliver 180% ROI Alva van Beek

New analysis of the Warc case study database has shown that the average profit delivered by high-performing advertising is 1.8 times the advertising investment, or 180%, with even greater returns likely over the long term. Warc has launched an ROI Benchmarker tool that allows users to see how their own campaigns compare with the case …

Lees meer
How marketers can press agencies to do better on diversity Alva van Beek

Amid the furore over Saatchi & Saatchi head coach Kevin Roberts’ explosive comments on women and their apparently differently shaped ambitions, four tweets were particularly potent. Linking to an article about the scandal, Brad Jakeman, president of the global beverage group at PepsiCo, wrote: “Proud to say that I am NOT a client of @wwsaatchi & …

Lees meer
Lidl’s Arnd Pickhardt on what it takes to turn a challenger brand into a contender Alva van Beek

  Live your brand, think tirelessly about customers and do not compromise your expectations – that is the advice of Arnd Pickhardt, the man behind the pivotal Lidl Surprises campaign and winner of Marketing Week’s ‘Visionary Marketer of the Year’ award 2016. Here he shares his advice for achieving effective marketing and customer insight. When Arnd …

Lees meer
Onderzoek Marketing 17. Alva van Beek

Ontwikkelen of stilstaan? Waar wil jij heen in 2017? Veel marketeers kregen vorig jaar weinig weerklank bij de HR-afdeling als het ging om advies of begeleiding voor een (vervolg)opleiding of cursus. Opleidingen werden wel aangekaart tijdens functioneringsgesprekken, maar vervolgens kwam er in de helft van de gevallen geen actieve opvolging. Dit was één van de …

Lees meer
Arthur Simonetti (DSM) over B2B Marketing: ‘Niks Beurstijgers’ Alva van Beek

B2B-marketeers zijn net gewone marketeers die in alles doen wat álle marketing-professionals doen. Het verschil zit ‘m hooguit in de doelgroep. Waar bijna iedereen bij ‘marketing’ direct denkt aan het verleiden van ‘consumenten’ als ‘personen’ die door een winkelstraat lopen, richten de B2B-marketeers zich tot organisaties en bedrijven, of beter: de personen die daar werkzaam …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.