Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketingmanagers laden batterij op bij Professor Kurt Verweire Alva van Beek

‘Top Marketing Club neemt zichzelf de maat aan de hand van het Change Batteries Model’ Wat maakt een goede ondernemingsstrategie en wat ís eigenlijk een strategie? Die vraag stond centraal tijdens de tweede Top Marketing Club Management Journey, die NIMA organiseerde in samenwerking met Vlerick Business School. Zo’n dertig marketingmanagers waren 2 juni verzameld bij …

Lees meer
Zo maak je zonder ervaring een succesvolle carrièreswitch naar digital Alva van Beek

De digitalisering van onze leefwereld is niet meer weg te denken. Deze digitale revolutie gaat gepaard met een golf aan veranderingen op de huidige arbeidsmarkt. Het zorgt ervoor dat velen, ook zonder ervaring, de stap willen zetten naar de digitale markt. Sofie Ghyllebert van Bloovi.me helpt je met deze 4 stappen van je carrièreswitch een succes …

Lees meer
Over Empowermint en 5 andere Marcom-topics die je gemist hebt Alva van Beek

Met zo’n 25 gespecialiseerde communities in de achterban lezen en bediscussiëren we hier op het Ministerie van Marketing soms het meest exotische marketingnieuws en de achtergronden bij het nieuws of de opinies óver dat nieuws. Niet alles, wel veel. Vorige maand beloofde ik er maandelijks vijf topics uit te lichten die misschien bij u onder …

Lees meer
Client/agency relationships ‘hit a roadblock’ as digital agencies fail to keep pace with brand expectations Alva van Beek

The relationship between clients and their digital agency partners is deteriorating as a skillset gap and confusion over clients’ priorities harm the dynamic. Even agencies that are experimenting with new types of relationships such as alternative compensation models or embedded resources were not particularly bullish. Just 55% of those agencies thought the dynamic was improving, compared …

Lees meer
Global marketing activity steady Alva van Beek

  Global marketing activity continued to grow at a steady rate in May according to the latest Global Marketing Index (GMI). The headline Global Marketing Index remained unchanged from April on 55.1 and represented the continuation of a year-long trend where a flat global index has hidden disparate regional performances. Activity has been strongest in Europe …

Lees meer
‘Hogeschool van Amsterdam is het beste HBO-Marketing team van Nederland’ Alva van Beek

In een spannende finale om de titel ‘Het beste HBO-Marketing team van Nederland en Vlaanderen’ namen vier studententeams het tegen elkaar op. De strijd werd uiteindelijk gewonnen door het studententeam van de Hogeschool van Amsterdam. Ruim 150 studenten uit Nederland en Vlaanderen deden mee aan de zevende editie van de HBO Talentenprijs. In vier uur tijd gingen …

Lees meer
Luie HBO-studenten bestaan niet, lui onderwijs wel Alva van Beek

We praten vanuit de praktijk vaak over een lerende organisatie of over blijvend leren, oftewel zorgen dat je je kennis blijft bijwerken ook na je schooltijd en studie. Maar studenten, die studeren toch? Dus daarom praten we niet over de Lerende studenten. Vaak wel over ‘luie studenten’ of ‘ongemotiveerde studenten’. Auteur: Jurriaan Gorter* Voordat ik ging …

Lees meer
Adobe’s global CMO on what it takes to forge a career in technology marketing Alva van Beek

Ann Lewnes, executive vice-president and CMO at Adobe, shares the moments that have shaped her career and led to her heading up marketing at a company that made $4.8bn (£3.3bn) in sales last year. What advice would you give to marketers looking to progress in their career? Look for companies where a pivot is about to happen …

Lees meer
Why brands are applying the principles of psychology to design Alva van Beek

Marketers are increasingly tapping into the power of psychology to improve the impact of design and give their brands the cutting edge. There is more to design than meets the eye. In order to stand out in an increasingly crowded marketplace, brands including Heinz, Oxo and the RAF are applying the principles of psychology and using neuroscience …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.