Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
What Marketers Really Think About Brand Experience Alva van Beek

  A total of 81% of marketers believe customer experience is a better way to build brand performance than communications. However, only 52% of those marketers believe the brand experience they deliver to their customers is industry leading, according to an infographic based on a Brand Experience research report from Brandworkz and CIM. Bron en …

Lees meer
Denktank van de NIMA Top Marketing Club zet tanden in strategische issues Alva van Beek

Een mannenclub in het wit, waar alles wat er op deze stralende lentedag gezegd wordt ‘onder ons blijft’. In een aansprekende ambiance te midden van hectoliters uitstekende wijn, vond dinsdag 19 april een TMC Marketing Executive Board-sessie plaats waarin bestuurders in marketing sparren over strategische issues in hun bedrijf of markt. Voor deze gelegenheid eens niet …

Lees meer
Publishers ‘breaking law’ by tracking users who block their ads Alva van Beek

Publishers are breaking European law by banning users with ad-blocking software, Advertising Week Europe heard this morning. A cross-industry panel, including from Ad Block Plus and The Guardian, discussed whether ad-blocking represented a “modern day protection racket”. The panelists were gathered at Picturehouse Cinemas in London today. Alexander Hanff, a privacy consultant and campaigner for …

Lees meer
Content marketers look to video Alva van Beek

A majority of content marketers believe that brands aren’t investing enough in video content and more than half expect to increase spending in this area over the coming year, new research has revealed. The Content Marketing Association surveyed 100 senior level client-side marketers as well as media agencies such as Saatchi & Saatchi, Carat and …

Lees meer
Hyperlocal Social Marketing And What It Means For Brands Alva van Beek

First, companies wanted to gain global appeal. Then, they realized that their audience wanted a personal relationship with the brands that they used, which meant reaching those customers and prospects on a more localized level. Combined with the growing trend for reliance on mobile to research, find, engage and buy brands, hyperlocal social marketing has …

Lees meer
Zestig NIMA Lecturers bij ‘Education Day Start Up Marketing’ Alva van Beek

Woensdag 13 april was er weer een succesvolle editie van Education Day bij NIMA. De dag werd georganiseerd door NIMA, Uitgeverij Noordhoff en opleider How and Knower. Dit event is voor lecturers die zich hebben toegelegd op het vakgebied commerciële economie en zich willen blijven specialiseren in de dynamische markt van marketing, communicatie en sales. Meer dan …

Lees meer
NIMA Update | editie 1- najaar 2015 Alva van Beek

In de eerste editie van de NIMA update krant onder meer aandacht voor: nieuwe examens in 2016, Top Marketing Club, de impact van Byron Sharp en de lancering van de titel NIMA Qualified Lecturer.

Lees meer
NIMA Update | editie 2 – voorjaar 2016 Alva van Beek

In de tweede editie van de NIMA update krant onder meer aandacht voor: The Next Fifty, digitalisering examens, introductie NIMA Communicatie platform en het NIMA passe partout.

Lees meer
Why Inbound Marketing Should Take a Back Seat to Current Customers Alva van Beek

  Inbound marketing, as a phrase and a movement, has almost been as popular as content marketing over the past decade. If both phrases were tradeable stocks, and you purchased $10,000 worth of “inbound marketing” and “content marketing” in June 2008, inbound marketing would be valued at $490,000. If you owned content marketing, you would …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.