(Persbericht) NIMA sluit zich aan bij Studytube

Beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales vergroot bereik masterclasses en events via leerplatform

Amsterdam, 5 juli 2019 – De masterclasses en evenementen van NIMA zijn nu ook beschikbaar via leerplatform Studytube. De twee organisaties sloten een samenwerkingsovereenkomst, waardoor de leerinterventies van NIMA nu ook beschikbaar zijn voor medewerkers van organisaties die Studytube gebruiken als leerplatform.

NIMA organiseert zo’n 130 masterclasses en evenementen, waar jaarlijks ruim 3.500 professionals op het gebied van marketing, communicatie en sales gebruik van maken. Het gaat onder meer om workshops, bedrijfsbezoeken en presentaties, bedoeld voor marketeers met de nodige kennis en ervaring die de kennis van hun vakgebied op peil willen houden.

“Het is onze missie om de marketeer gedurende zijn of haar hele loopbaan te informeren en inspireren”, aldus Martin Huisman, directeur van NIMA. “Als beroepsvereniging is het voor ons erg belangrijk om zo veel mogelijk marketeers terzijde te staan. Dankzij de samenwerking met Studytube bereiken we nu een veel grotere doelgroep. Er is op dit moment een heel divers en groot aanbod aan opleidingen voor deze doelgroep. Studytube maakt dat aanbod een stuk overzichtelijker en we zijn er dan ook blij mee dat onze masterclasses en evenementen daar nu ook tussen staan.”

Leerplatform van Studytube wordt gebruikt door meer dan 200 organisaties in Nederland. Via Studytube hebben medewerkers via een centrale online leeromgeving toegang tot meer dan 50.000 verschillende leerinterventies; variërend van online trainingen en korte video’s tot klassikale trainingen bij één van de opleiders. Ook is het mogelijk om organisatie-specifieke leercontent toe te voegen aan het leerplatform.

“Ons leerplatform is bedoeld om het volledig potentieel te benutten van organisaties en hun medewerkers”, aldus Homam Karimi, CEO van Studytube. “Om dat te bereiken bieden we een intuïtief leerplatform dat medewerkers uitnodigt om op ontdekking te gaan naar verschillende leervormen, om samen te werken en elkaar te inspireren. Dat kan alleen wanneer je divers en relevant leeraanbod hebt. Voor professionals op het gebied van marketing, communicatie en sales is het dus bijzonder goed nieuws dat NIMA nu ook is aangesloten op ons platform.”

Op dit moment zijn al ruim duizend opleiders in Nederland aangesloten bij Studytube, waaronder Alex van Groningen, ICM en VCA Nederland.