De tijd dat je als bedrijf ongezien en misschien zelfs ongestraft ondernam voor eigen gewin, zonder maatschappelijke betrokkenheid, lijkt voorbij. Sterker nog: bedrijven moeten maatschappelijk verbeterend ondernemen. Het internet zorgt voor transparantie en social media verbindt gelijkgestemden. Het politieke bewustzijn groeit en activistische initiatieven als klimaatspijbelen en de recent gewonnen strijd tegen het kinderpardon zijn daar voorbeelden van. ‘Van boycot naar buycot’: het doelbewust afschaffen van merken die de persoonlijke norm op het gebied van ethiek, milieu of politiek negeren.
20/02/2019 · Door Alva van Beek
(Bespreking Marieke Heesakkers SMP) PIM Trendrapport 2019: hoe ‘aan staan’ ertoe doet
Meer gerelateerde artikels
The brand and the business; Vernieuwende Perspectieven op Marketing (interview)
de Redactie
Lees meer
‘Je merkt dat echte T-Shape-marketeers steeds verder de diepte ingaan met specialismen. Daarmee lopen ze het risico dat ze de rode draad kwijtraken.’
Automotive Retail Marketing: een branche om verliefd op te zijn
de Redactie
Lees meer
Auto’s zijn emotie. Waar het gaat om marketingspecialismen spreken weinig industrieën méér tot de verbeelding dan automotive, tenslotte als branche de leverancier van een product waar ratio en gevoel elkaar flink in gesprek kunnen houden. Lead time is vaak lang, after sales ook en bij het afwegen van aankoopargumenten bepaalt strategische inzet van marketing een …
Boekrecensie Register Marketeers: ‘Hoe makkelijk kun je het maken?’
de Redactie
Lees meer
Over hoe je denkfouten in hedendaagse ontwerpen fileert, obstakels ontdekt en die voor je laat werken.