Programma zesde Sierteelt Marketing Event ‘Experience Marketing’ definitief

    Het programma van het zesde Sierteelt Marketing Event is nu definitief. De laatste mystery spreker is bekend: Raymond Klompsma, momenteel werkzaam als founder aan Hotel Wonderland, maar wellicht beter bekend als de initiator van www.srprs.me. Via dit online reisbureau kregen de afgelopen periode al meer dan 130.000 reizigers pas op het vliegveld te horen welke stad in Europa ze gingen bezoeken. Raymond geeft met zijn presentatie een flinke dosis inspiratie op het vlak van ondernemerschap, marketing, customer experience en branding. Een prima match met het Sierteelt Marketing Event-programma. ‘Experience Marketing: Your Marketing Experience?’.

    Het event start met een case vanuit onze sierteeltsector op het gebied van experience marketing. Esther de Waard en Monique Kemperman van Bloemenbureau Holland zullen deze duo-presentatie verzorgen. Daarna geeft Matt van der Poel RM, voorzitter van de NIMA Community ‘Experience Marketing’, een beeld wat experience marketing allemaal inhoudt en hoe je er concreet mee aan de slag kan!

    Hierna zal Raymond Klompsma zijn spraakmakende presentatie geven met als titel ‘Wat zou er gebeuren als je je klanten als vrienden behandelt?’. ‘Toen ik vier jaar was figuurzaagde ik eendjes, die verkocht ik aan de hele buurt. Op mijn 19e startte ik design agency Concept7. Met uiteindelijk een team van 25 mensen ontwierpen we digitale producten voor bedrijven als Philips, Bol.com, Menzis en Booking.com. Na 15 jaar Concept7 startte ik in 2014 srprs.me. In de vijf jaren die volgden kregen meer dan 130.000 reizigers pas op het vliegveld te horen welke stad in Europa ze gingen bezoeken. In november 2019 ben ik gestopt om opnieuw te gaan ondernemen en ben ik gestart met Hotel Wonderland. Het eerste en grootste immersive theater van Nederland dat in november 2021 haar deuren opende voor ruim 50.000 gasten per jaar. Helaas liep dit anders af dan gewenst. Ondernemen is voor mij een middel om te inspireren en om mensen te motiveren deze mindset opnieuw te omarmen”, aldus Raymond Klompsma.

    We sluiten af met een netwerkborrel en maaltijd met soep en broodjes.

    Thema ‘Experience Marketing: Your Marketing Experience?’
    Bloemen en planten hebben in veel gevallen een geef-en-geniet-moment en daarnaast soms een gebruikswaarde. Dat weten we onvoldoende richting de consument te communiceren. Dat geldt zeker ook voor de business to business activiteiten. En dat in een tijd dat belevenis marketing, experience marketing, steeds belangrijker wordt. Door goed invulling te geven aan dit thema realiseren een aantal

    bedrijven echt een grote meer-omzet. Denk maar eens aan de fietsenmarkt of die van keukenapparatuur.
    Het is dus echt hoog tijd dat we in de sierteelt inhoud gaan geven aan experience marketing. Dat is de reden waarom het zesde Sierteelt Marketing Event voor dit thema heeft gekozen. Dat doen we op de locatie waar experience marketing al jaren met hoofdletters geschreven wordt en de ondernemer het maximaal inhoud geeft, het Bomencentrum in Baarn.

    Sierteelt Marketing Event in het inspirerende Bomencentrum Nederland
    Je kunt deelnemen aan het zesde Sierteelt Marketing Event dat op donderdag 29 september a.s. vanaf 14.45 uur plaats vindt in het unieke en inspirerende Bomencentrum Nederland.

    Hoe geeft het Bomencentrum Nederland inhoud aan experience ofwel belevenis marketing? Tijdens het event zal Hans Blokzijl, eigenaar Bomencentrum Nederland, de deelnemer kennis laten maken hoe in de boomkwekerij inhoud gegeven wordt aan experience marketing. Onder de bezielende leiding van Hans Blokzijl is het Bomencentrum uit gegroeid tot een inspiratieplaats voor deze sector.

    Sierteelt Marketing Event(s)
    Het Sierteelt Marketing Event kenmerkt zich door inhoud te geven aan kennisontwikkeling, kennisuitwisseling en netwerken. Het kennis uitwisselen doen we door na iedere presentatie een implementatie ronde te houden. Hierdoor horen de deelnemers van collega-sierteeltmarketeers hoe zij het thema oppakken.
    Met gepaste trots willen we melden dat ons event het platform is waar de sierteelt marketeer zijn collega’s ontmoet. De vorige bijeenkomst hadden we bijna 150 enthousiaste deelnemers.

    Nog niet aangemeld? Doe het hier gelijk.

    Organisatie
    De organisatie is in handen van de NIMA Community Foodchain & Agrimarketing (FAM). Dit is het expertiseplatform met actieve leden in de marketing binnen de foodchain en de agri-business. Het Sierteelt Marketing Event wordt speciaal georganiseerd voor en door sierteeltmarketeers: de professionals in marketing, communicatie en sales binnen de sierteeltsector. Initiatiefnemers en organisatoren van deze Sierteelt Marketing Events zijn: Cock van Bommel RM (voorzitter NIMA FAM en business development manager bij ErfGoed), Ronald van Schie SMP (bestuurslid NIMA FAM en brandmanager Air So Pure) en Caroline Nederpelt (zelfstandig marketing-/communicatie-adviseur CARO – Marketing in Vers).