Slechte ideeën-bedenker Rico Bakker opent NIMA Marketing Day 2024

De redactie

NIMA Marketing Day 2024, die wordt georganiseerd op donderdag 13 juni, heeft zijn eerste key note. Podcaster en creativiteits-spreker Rico Bakker opent het event waardoor bezoekers gegarandeerd op een energieke, inspirerende, grappige en vooral herkenbare wijze aan de dag beginnen. Bakker is onder meer bekend als spreker en auteur van het boek ‘De kracht van een slecht idee’. Eerder werden al de eerste namen uit het reguliere sprekersprogramma bekendgemaakt (lees ook Carhartt, Feyenoord en Chocomel bij eerste namen NIMA Marketing Day 24). Alles bijeen kunnen bezoekers op NMD kiezen uit een programma met 70 sprekers.

Kaarten voor NMD zijn te koop via de site van het event, waar ook de programmering dagelijks wordt aangevuld. Toegang tot het event is inbegrepen in het lidmaatschap voor leden van de beroepsvereniging NIMA (vanaf red memberships) maar let op, want het aantal uit te geven kaarten is niet onbeperkt vanwege de maximumcapaciteit van de locatie. Alle NIMA-leden die recht hebben op een toegangsbewijs hebben daarover een mail ontvangen. Wie beslist van plan is om aan te sluiten op 13 juni doet er goed aan nu haar of zijn kaart veilig te stellen.

‘Is het een slecht idee om reclame te maken voor de concurrent? Of om je Tesla vol te spuiten met graffiti of om een afvalbak in een boom te hangen?’, vraagt Rico Bakker zich hardop af, die in zijn presentatie creativiteit, verandering en innovatie over de bühne laat komen. Belangrijke thema’s die het liefst gepaard gaan met inspirerende verhalen over hoe het wél moet. Noem het even: ‘goede ideeën’. Maar wat ironisch is, is dat véél goede ideeën niet als zodanig beginnen. Denk bijvoorbeeld eens aan een mobiele telefoon, het internet en tegenwoordig de crypto’s… Ooit waren dat belachelijk slechte ideeën. Hoe komt het dat een succesvolle uitvinding niet altijd direct gezien wordt als een goed idee? Bakker neemt zijn gevolg mee in ‘de kracht van een slecht idee’ en laat je zien hoe je creatiever en wendbaarder kunt omgaan met vraagstukken binnen je eigen organisatie en werkpraktijk.

Gerelateerde artikelen
18 mrt 2025
NIMA Young Professionals organiseert impactvol event bij KPN
NIMA Young Professionals organiseerde een inspirerende masterclass bij KPN, waar jonge marketingprofessionals de kans kregen om te leren van een van de meest impactvolle campagnes van het jaar: ‘Stukje Van Mij’.
Lees meer
14 feb 2025
Peggy Kaal (SNS) over hoe de NIMA Marketingprijs haar team en merk liet groeien
Meedoen aan een marketingprijs is leuk, maar wat levert winnen nu concreet op? Vorig jaar won SNS in de categorie ‘Large’ bij de NIMA Marketingprijzen. Juryvoorzitter Jan Willem Koch RM vertelde eerder al wat een case een winnaar maakt. Maar wat gebeurt er ná het winnen? Peggy Kaal, Manager Merk & Communicatie bij SNS, deelt […]
Lees meer
Complete nieuwsoverzicht