Tien nieuwe Register Marketeers stuwen lichting 2017 naar recordhoogte

Sinds juni van dit jaar zijn door NIMA opnieuw tien nieuwe Register Marketeers benoemd. Zij ontvangen begin volgend jaar het certificaat, behorend bij hun titel, uit handen van Marc van Eck RM, voorzitter van het College RM. Samen met de zeven Register Marketeers die eerder dit jaar zijn benoemd vormt de oogst van 2017 de grootste toename in aantal nieuwe RM’s in jaren. In 2016 doorliepen twaalf topmarketeers met goed gevolg de RM-procedure.

Marketing-dna
De toename – ondanks de stevige toelatingseisen – illustreert dat de frisse wind die door het netwerk waait en ambitie van het nieuwe bestuur zijn vruchten afwerpt. Het vorig jaar aangetreden bestuur, bestaand uit Marc van Eck, Harry Wientjens, Guy van Liemt en Matt van der Poel, stelde bij zijn aanstelling dat álle topmarketeers zich zouden moeten aansluiten of op z’n minst in contact moeten komen met het RM-netwerk. Dit vanuit de overtuiging dat een organisatie met écht marketing-dna voortdurend nadenkt over het creëren van waarde voor de organisatie, maar óók voor zijn klanten en de maatschappij als geheel: ‘Binnen dit vakgebied veranderen de inzichten en kennis razendsnel. We zijn er als vakgebied en als economie bij gebaat veel onderling contact te hebben en kennis en inzichten uit te wisselen. En dat werkt ver door’, aldus RM-bestuursvoorzitter Van Eck. ‘Het is overdreven om te stellen dat we nu alle grote namen in het vak aan het netwerk hebben gebonden – dus we hebben nog genoeg te doen – maar de kans dat je ons als ervaren topmarketeer in het afgelopen jaar hebt gemist is niet groot.’

Peer-to-peer
Samen met NIMA geven de Register Marketeers inhoud aan de missie van de beroepsvereniging om professionals in marketing, communicatie en sales te helpen en inspireren bij het ontwikkelen van hun kennis, vaardigheden en netwerk. De nieuwe Register Marketeers worden onderdeel van een hechte community. Dit netwerk biedt een peer-to-peer omgeving voor het uitwisselen van ideeën en ontwikkelingen met vakprofessionals. Register Marketeers onderschrijven nadrukkelijk de ambitie om het marketingvak verder te brengen door kennisuitwisseling met het hele vakgebied, ongeacht niveau of ervaring.’

NIMA is trots dat de volgende marketeers afgelopen zes maanden tot de Register Marketeers zijn benoemd:

Bart Bakker                       Labase Consultancy
Klaas Weima                     Energize
Bas Bodzinga                    Stichting Philadelphia Zorg
Ronald Velten                   IBM Nederland
Edwin van Dijken             Spadel
Boudewijn Dominicus     DOMINCO Digital Marketing Communicatie
Joost Niepoth                    Exact
Stefan   Schuyleman        Get Bright
Hans Peters                       NS Groep
Youssef Eddini                  ABN AMRO Bank