Het tipping point in marketing

    Media digitaliseren snel, daarover is iedereen het wel eens. Rond 2020 zouden alle media wel eens volledig gedigitaliseerd kunnen zijn. Maar wanneer is het tipping point? En wat zijn de gevolgen?

    Het tipping point of kantelpunt is bereikt wanneer de kritische massa een omvang heeft gekregen die massale adaptie niet meer in de weg staat. Op dat moment zijn marketeers online marketeers geworden en is digital first voor ieder merk het vertrekpunt.

    Bergopwaarts

    In de aanloop naar de transformatie voelt digitale marketing vaak nog als een gevecht. Niet zozeer in de ‘performance-hoek’, waar iedere euro wordt teruggerekend naar de bijdrage aan de omzet, maar wel bij de branding, waar het erom gaat een merk bekend en geliefd te maken.

    Zonder keihard bewijs van kortetermijnresultaat is het voor digitale marketeers lastig hun ideeën te verkopen. Ook lijkt het alsof er ‘concurrentie’ is tussen bijvoorbeeld de inzet van tv of display. Wat werkt het beste?

    Bron en volledig bericht: Marketingfacts