(Blogpost SCP) ‘Vakkennis heeft waarde. Hoe verzilver je die?’

Grote kans dat jij deze ‘intelligente’ lockdown gebruikt om eindelijk eens die webinar te volgen, die podcast te luisteren, dat vakblad uit het cellofaan te scheuren of je stapel ongelezen managementboeken af te stoffen. Of eindelijk weer eens een blog te schrijven. Logisch, maar vooral ook een goed idee: die kennis vertegenwoordigt immers waarde. Zelf vond ik een manier om die waarde te verzilveren.

Ik geef eerlijk toe: mijn intro klinkt een beetje alsof ik jou bitcoins probeer te verkopen. Alsof ik slimme beleggingen weet in retail-vastgoed. Alsof ik Boyd Hoek ben, de langs een tropisch zwembad wandelende ondernemer die je in YouTube-advertenties voorspiegelt dat hij je miljonair kan maken met een eigen ‘Social Media Marketing Agency’ als je een van zijn online cursussen volgt.

Nee, dat beloof ik allemaal niet. Ik heb gewoon een handige tip om al jouw opgedane vakkennis heel praktisch in jouw eigen voordeel te laten werken. Daarvoor heb ik slechts drie letters nodig: SMP. Of SCP. Of anders SDP. Met een van deze drie certificaten draag je uit dat je een ervaren (‘senior’) professional bent in marketing, communicatie of digital marketing.

Lees deze blog van Jeroen Mirck op