Verheijen (Hema), Smith (Kruidvat), Hensen (Odido), Mentrop (McDonalds) of Van Santvoort (Holie) CMO of the Year 2024

De redactie

De redactie van marketingvaktitel Adformatie heeft vijf genomineerden voor de titel CMO of the Year bekendgemaakt. Uit een longlist van 17 genomineerden selecteerde de jury een shortlist met vijf CMO’s of marketingdirecteuren. Opvallend is opnieuw het grote aantal retailers onder de genomineerden en het ontbreken van genomineerden uit eerdere edities. De prijs werd eerder uitgereikt aan Dorkas Koenen (Rabo) en Johan van der Zanden (Albert Heijn). De winnaar van 2024 wordt bekendgemaakt op CMO Day op 23 mei in de Rijtuigenloods in Amersfoort.

Nieuw dit jaar is de betrokkenheid van NIMA via een afgevaardigd jurylid (Lara Molendijk, voorzitter van de NIMA Internal Branding community) en de uitnodiging aan de aanstaande CMO van het Jaar om als Nederlandse afvaardiging deel te nemen aan de verkiezing voor de Europese CMO van het Jaar, georganiseerd door de European Marketing Council (EMC).

Genomineerd zijn Bas Verheijen (CCO Hema), Brenda Smith (directeur marketing & customer experience AS Watson), Leo Hensen (director marketing en communicatie mass market Odido), Stijn Mentrop-Huliselan (chief marketing, digital & insights officer McDonald’s) en Valentijn van Santvoort (CMO Holie)

Adformatie stelt voor de verkiezing van de CMO of the Year Award, te beoordelen of CMO’s met hun marketingbeleid innovatieve methoden, vormen en samenwerkingsverbanden introduceren. En hiermee effect sorteren, impact maken en hun omgeving inspireren, zowel intern als extern. Naast de CMO Community zijn lezers van Adformatie gevraagd CMO’s en marketingdirecteuren uit hun netwerk te kandideren die dit jaar een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd. De kandidaten hebben een vragenlijst ingevuld. In een laatste jurysessie om de winnaar te bepalen stelt de jury op basis van de criteria in een-op-een gesprekken nog vragen aan de vijf genomineerden. 

Gerelateerde artikelen
18 mrt 2025
NIMA Young Professionals organiseert impactvol event bij KPN
NIMA Young Professionals organiseerde een inspirerende masterclass bij KPN, waar jonge marketingprofessionals de kans kregen om te leren van een van de meest impactvolle campagnes van het jaar: ‘Stukje Van Mij’.
Lees meer
14 feb 2025
Peggy Kaal (SNS) over hoe de NIMA Marketingprijs haar team en merk liet groeien
Meedoen aan een marketingprijs is leuk, maar wat levert winnen nu concreet op? Vorig jaar won SNS in de categorie ‘Large’ bij de NIMA Marketingprijzen. Juryvoorzitter Jan Willem Koch RM vertelde eerder al wat een case een winnaar maakt. Maar wat gebeurt er ná het winnen? Peggy Kaal, Manager Merk & Communicatie bij SNS, deelt […]
Lees meer
Complete nieuwsoverzicht