De voormalige CMO Red Bull UK en Nederland – Huib van Bockel – bedacht inmiddels vijf jaar geleden een niche in een niche door een energiedrankje in de markt te zetten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten en een berg minder suiker: Tenzing. Vernoemd naar de Sherpa Tenzing Norgay die als eerste aardbewoner de top van de Mount Everest bereikte (en die eer liet aan zijn broodheer Sir Edmund Hillary) en volgens Van Bockel het eerste ‘plantaardig alternatief voor een energy drink’. De hele familie van Tenzing heeft een rol bij dat drankje en hij doet het inmiddels goed in het Verenigd Koninkrijk, waar Van Bockel ook jaren woonde. Maar het bloed, zweet en de tranen die daartoe moesten worden vergoten spraken boekdelen. Een marketeer op ondernemerspad.
02/11/2020 · Door Alva van Beek
(Verslag) Kleurrijke ex-Red Bull CMO over zijn helletocht naar een plek op het schap
Meer gerelateerde artikels
Mylene Samuels en Daan Goote in NIMA Communitybestuur Brein en Gedrag
de Redactie
Lees meer
Mylene is gedragsveranderaar, Customer Experience Consultant bij ABN AMRO en speelt een cruciale rol in het vormgeven van klantbeleving. Daan is psycholoog en expert in gedragsverandering
Grote namen en snelle groeiers kleuren longlist NIMA Marketing Jaarprijzen
de Redactie
Lees meer
Onderstaande bedrijven zijn aangedragen door de leden van het Nederlands Instituut voor Marketing en maken kans door te dringen tot de Top-3. De organisaties in de Top-3 zijn ook te zien op de NIMA Marketing Day met een toelichting van hun casus.
‘Ministerie van Marketing’ verhuist naar Diemen
de Redactie
Lees meer
NIMA is voortaan gehuisvest in het geheel vernieuwde voormalig hoofdkwartier van verzekeraar Generali; een bedrijvenverzamelpand met hotel-allure. De omgeving op de grens van Diemen en Amsterdam sluit mooi aan bij heden, verleden en toekomst van de club van marketeers.