De voormalige CMO Red Bull UK en Nederland – Huib van Bockel – bedacht inmiddels vijf jaar geleden een niche in een niche door een energiedrankje in de markt te zetten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten en een berg minder suiker: Tenzing. Vernoemd naar de Sherpa Tenzing Norgay die als eerste aardbewoner de top van de Mount Everest bereikte (en die eer liet aan zijn broodheer Sir Edmund Hillary) en volgens Van Bockel het eerste ‘plantaardig alternatief voor een energy drink’. De hele familie van Tenzing heeft een rol bij dat drankje en hij doet het inmiddels goed in het Verenigd Koninkrijk, waar Van Bockel ook jaren woonde. Maar het bloed, zweet en de tranen die daartoe moesten worden vergoten spraken boekdelen. Een marketeer op ondernemerspad.
02/11/2020 · Door Alva van Beek
(Verslag) Kleurrijke ex-Red Bull CMO over zijn helletocht naar een plek op het schap
Meer gerelateerde artikels
Op donderdag 3 oktober kwamen 70 marketeers en communicatiespecialisten uit de AGF-sector samen bij Koninklijke Schmidt Zeevis in Rotterdam voor het vierde NIMA AGF Marketing Event, met als centraal thema ‘Geef de AGF verkoop een boost door branding’. Het evenement, georganiseerd door NIMA, GroentenFruit Huis en AGF Trendcafé, bood inspirerende inzichten en concrete handvatten voor …
In één uur duiken we in de lesstof van NIMA A; hoe zit die opleiding in elkaar, wat leer je er en hoe moeilijk of makkelijk ís dat lesprogramma eigenlijk?
NIMA B2B Xchange biedt een waardevol netwerk van peers die dezelfde uitdagingen tegenkomen. Het is dé plek om ideeën uit te wisselen, samenwerkingsmogelijkheden te ontdekken en je eigen expertise verder te ontwikkelen.