De voormalige CMO Red Bull UK en Nederland – Huib van Bockel – bedacht inmiddels vijf jaar geleden een niche in een niche door een energiedrankje in de markt te zetten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten en een berg minder suiker: Tenzing. Vernoemd naar de Sherpa Tenzing Norgay die als eerste aardbewoner de top van de Mount Everest bereikte (en die eer liet aan zijn broodheer Sir Edmund Hillary) en volgens Van Bockel het eerste ‘plantaardig alternatief voor een energy drink’. De hele familie van Tenzing heeft een rol bij dat drankje en hij doet het inmiddels goed in het Verenigd Koninkrijk, waar Van Bockel ook jaren woonde. Maar het bloed, zweet en de tranen die daartoe moesten worden vergoten spraken boekdelen. Een marketeer op ondernemerspad.
02/11/2020 · Door Alva van Beek
(Verslag) Kleurrijke ex-Red Bull CMO over zijn helletocht naar een plek op het schap
Meer gerelateerde artikels
Rob Overduin wordt de nieuwe voorzitter/ directeur van NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. De NIMA Ledenraad heeft zijn benoeming bekrachtigd gedurende de ledenraadsvergadering van dinsdag 18 juli jl. Per 1 september aanstaande start hij in zijn rol als directeur. Zijn rol als voorzitter vervult hij per direct. Rob Overduin heeft een …
NIMA Summerschool ’23 – Rob Revet, Leon Jansen en Wilbert Savonije leren je hoe je door het claimen van een businessprobleem ook tot het oplossen ervan komt. Na een rustigere vakantieperiode en een welverdiende vakantie is er ruimte in je hoofd. Waar ga jij die mee vullen? Juist aan het einde van de vakantie en …
NIMA Summerschool ’23 – Ralph Poldervaart en Carmen Phillips bundelen hun krachten voor deze leerlijn en leren je hands on hoe je een merkmanifest kunt vormgeven vanuit Storytelling en Purpose. Na een rustigere vakantieperiode en een welverdiende vakantie is er ruimte in je hoofd. Waar ga jij die mee vullen? Juist aan het einde van …