VodafoneZiggo inspireert senior marketeers van NIMA Financial Services

Onze wereld raakt steeds meer verbonden: connectiviteit en communicatie zijn belangrijke pijlers van onze maatschappij en economie. Verbondenheid tussen bedrijven en mensen is natuurlijk heel wat meer dan alleen slimme connecties tussen netwerken of techniek waarmee we contact leggen.

VodafoneZiggo ziet dit verschil en wil de kracht van technologie gebruiken om bedrijven en mensen te helpen om onze samenleving sterker te maken. De samenvoeging van twee sterke merken streeft een veel hogere ambitie na dan alleen de zakelijke optelsom van twee nogal verschillende bedrijven.

Vanuit die hogere ambitie werden marketeers uit de NIMA Financial Services Community meegenomen in de verhalen die VodafoneZiggo over nieuwe werelden en geweldige kansen te vertellen heeft. Overigens vergelijkbaar met de ontwikkelingen zoals die spelen in Financial Services voor wat betreft het onderliggende zakelijke resultaat en techniek: vooruitgang heeft alles te maken met investeren in de digitale toekomst en dat vereist nieuwe manieren van denken om uit te komen op nieuwe combinaties en proposities.

Voor wat betreft merkontwikkeling en grotere bedoelingen daarentegen, lijkt VodafoneZiggo flink wat verder dan Financial Services. Men ziet zichzelf als een belangrijke aanjager van maatschappelijke verbondenheid. En door een vooruitstrevende vernieuwer van infrastructuur te zijn, de economische voorsprong van Nederland naar de toekomst toe wil waarborgen.

Vanuit verschillende invalshoeken lieten senior marketeers van NIMA Financial Services zich in op het hoofdkantoor van VodafoneZiggo in Amsterdam bijpraten over de rol die marketing zowel zakelijk als met betrekking tot purpose speelt en hoe vanuit communicatie stappen worden gezet met hedendaagse relevantie en nieuwe kansen naar verschillende doelgroepen.

Vanzelfsprekend was er ook aandacht voor nieuwe mogelijkheden op het gebied van betalingsverkeer en werden cases gepresenteerd over hoe andere sectoren vooruitgang boeken met de eerste toepassingen IoT en Voice.

Samengevat was de conclusie dat de gekozen inzet op maatschappelijke verbinding en economische voorsprong in praktijk misschien wel veel betere aanknopingspunten geeft voor marketing en communicatie naar bedrijven of mensen, dan digitale toekomst intern te ontwikkelen vanuit nieuwe manieren van denken en werken.

Meer weten over NIMA Financial Services of een bijeenkomst bijwonen? Lees verder.

Volgende activiteit NIMA Financial Services : 21 juni NIMA Marketing Day