Marketeers moeten niet alleen in staat zijn om prachtige merken te bedenken met een mooie purpose, ze moeten ze ook tegen een eerlijke prijs kunnen vermarkten. Pas als dit soort merken marktleiders worden, dragen marketeers iets wezenlijks bij. Zover zijn we helaas nog niet. ‘Het grote gevecht & het eenzame gelijk van Paul Polman’, gekregen van mijn broer Jeroen, was mijn inspiratieboek afgelopen vakantie. Jeroen Smit heeft opnieuw een mooi en indrukwekkend boek geschreven. Het mag van mij iets dunner en minder feitelijk, maar daarmee bewijst Smit uiteraard wel zijn journalistieke achtergrond. Prachtig werk en heel herkenbaar. Ten tijde van de fameuze Omo Power-affaire werkte ik als marketeer bij Procter & Gamble en mijn broer Jeroen werkte vele jaren als marketeer bij de concurrent Unilever. Bijzonder dat Jeroen Smit zoveel details boven tafel weet te halen.
21/08/2020
Waarom we purpose-marketing niet verkocht krijgen
Meer gerelateerde artikelen
Jelmer Wit (links op de foto), Client Consultant, en Bart Massa (rechts op de foto), Business Manager, spreken samen namens communicatie- en merkonderzoekbureau Validators tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Massa: ‘Het ontmoeten van klanten en prospects en praten over het vak …
Na twee min of meer gemankeerde edities, als gevolg van de corona-uitbraak gaat het op 16 juni as eindelijk weer gebeuren: Een gewone NIMA Marketing Day rond work life en marketing. Intussen is ruim driekwart van het programma gevuld, zijn de keynotes bekend en stromen de aanmeldingen binnen. Voor NIMA Leden wordt het tijd te …
Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. De eerste die we dit …