In tegenstelling tot andere diciplines is data-gedreven marketing veel meer een mindset dan een toolset. Dit betekent ook dat de persoonlijkheid van iemand heel bepalend is of hij of zij een goede data-gedreven marketeer is. Ook vraagt het natuurlijk om specifieke kennis en vaardigheden. Als je daar meer over wilt weten lees dan dit artikel, in dit artikel focus ik me op de persoonlijkheid. Er zijn naar mijn mening zes zaken die typerend zijn voor de persoonlijkheid van data-gedreven marketeers. Zo is een data-gedreven marketeer zowel creatief als analytisch, vindt hij/zij technologische ontwikkelingen interessant, is hij/zij nieuwsgierig, kritisch, ziet hij/zij falen als een kans om te leren en heeft hij/zij de gave om problemen met de mindset van een beginneling te benaderen. Al deze eigenschappen worden hierna nader beschreven.
27/07/2020
Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers
Meer gerelateerde artikelen
Rozemarijn Landeweerd is Associate Research Director bij Ipsos. Samen met Sophie Krah (Research Executive Ipsos) en Eleonore Schut (Senior Market Intelligence Specialist Bugaboo) verzorgt zij een van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022 op 16 juni in DeFabrique. De titel van de presentatie is De wereld van toekomstige ouders voorspellen met future roadmapping. Landeweerd: ‘Om …
Zes praktische tips om te kunnen blijven sleutelen aan de manier waarop je zaken doetDoor Patrick Kooij We leven in een tijd waarin veranderingen elkaar snel opvolgen. Denk aan corona dat veel teweeg heeft gebracht of aan technologische ontwikkelingen (vierde industriële revolutie) en de verschillende veranderingen tussen generaties van mensen. Hierdoor moeten organisaties, maar ook marketeers …
Mark van Hattum, Directeur MvH Media, spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 op donderdag 16 juni in DeFabrique in Utrecht. Een korte inleiding op zijn presentatie. Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?Kennis delen is één van de kernwaardes van ons bedrijf. We vinden het belangrijk om kennis zowel intern …