In tegenstelling tot andere diciplines is data-gedreven marketing veel meer een mindset dan een toolset. Dit betekent ook dat de persoonlijkheid van iemand heel bepalend is of hij of zij een goede data-gedreven marketeer is. Ook vraagt het natuurlijk om specifieke kennis en vaardigheden. Als je daar meer over wilt weten lees dan dit artikel, in dit artikel focus ik me op de persoonlijkheid. Er zijn naar mijn mening zes zaken die typerend zijn voor de persoonlijkheid van data-gedreven marketeers. Zo is een data-gedreven marketeer zowel creatief als analytisch, vindt hij/zij technologische ontwikkelingen interessant, is hij/zij nieuwsgierig, kritisch, ziet hij/zij falen als een kans om te leren en heeft hij/zij de gave om problemen met de mindset van een beginneling te benaderen. Al deze eigenschappen worden hierna nader beschreven.
27/07/2020 · Door Alva van Beek
Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers
Meer gerelateerde artikels
Onderstaande bedrijven zijn aangedragen door de leden van het Nederlands Instituut voor Marketing en maken kans door te dringen tot de Top-3. De organisaties in de Top-3 zijn ook te zien op de NIMA Marketing Day met een toelichting van hun casus.
NIMA is voortaan gehuisvest in het geheel vernieuwde voormalig hoofdkwartier van verzekeraar Generali; een bedrijvenverzamelpand met hotel-allure. De omgeving op de grens van Diemen en Amsterdam sluit mooi aan bij heden, verleden en toekomst van de club van marketeers.
Ik ga het hebben over het belang van Vrienden van Amstel Live voor Amstel Bier en ik de ik neem de bezoekers mee backstage in de marketingwereld die er achter schuilt. Wat zijn de succesfactoren van dit event en hoe blijft Amstel na 26 jaar nog vernieuwen?