In tegenstelling tot andere diciplines is data-gedreven marketing veel meer een mindset dan een toolset. Dit betekent ook dat de persoonlijkheid van iemand heel bepalend is of hij of zij een goede data-gedreven marketeer is. Ook vraagt het natuurlijk om specifieke kennis en vaardigheden. Als je daar meer over wilt weten lees dan dit artikel, in dit artikel focus ik me op de persoonlijkheid. Er zijn naar mijn mening zes zaken die typerend zijn voor de persoonlijkheid van data-gedreven marketeers. Zo is een data-gedreven marketeer zowel creatief als analytisch, vindt hij/zij technologische ontwikkelingen interessant, is hij/zij nieuwsgierig, kritisch, ziet hij/zij falen als een kans om te leren en heeft hij/zij de gave om problemen met de mindset van een beginneling te benaderen. Al deze eigenschappen worden hierna nader beschreven.
27/07/2020 · Door Alva van Beek
Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers
Meer gerelateerde artikels
Boekrecensie Register Marketeers: ‘Content & AI – Zuurstof voor je klanten’
de Redactie
Lees meer
Van de contentplanning tot het ontwikkelen van een persona, van het ontwikkelen van een contentstrategie tot het daadwerkelijk produceren van content.
Mary Hoogerbrugge: ‘Marketeers zijn vaak positieve, optimistische, can do-types’
de Redactie
Lees meer
Mary Hoogerbrugge: ‘Het gaat niet alleen over vermarkten en je consument kennen, maar er is een hele stakeholderwereld bijgekomen, hoe ga je om met mensen, het hele HR-beleid, welke plek heeft technologie daarin?’
NIMA Community Brein en Gedrag: Over het kunstmatige brein en klantgedrag
de Redactie
Lees meer
‘Het is al lang niet meer alleen een kwestie van een campagne ontwikkelen op basis van traditioneel onderzoek en intuïtie, en die “nog even” optimaliseren met neurotests en Cialdini-principes.’