De coronacrisis is en wordt naast een maatschappelijke en economische crisis, ook een crisis op het niveau van individuele bedrijfsmerken – dat hebben organisaties als KLM en Hema op hun eigen manier al ondervonden. Negatief nieuws kan de reputatie van een merk ernstige schade toebrengen, omdat de meeste stakeholders hun informatie over bedrijfsmerken uit de media halen. Waarom heeft negatief nieuws zoveel impact? En wat kun je er tegen doen?
16/04/2020
Wat kan een merk doen tegen negatieve media-aandacht?
Meer gerelateerde artikelen
Dr. Grace Kite is Founder & Managing Director van Magic Numbers, auteur op marketingweek.com en WARC én openingskeynote van NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Kite behaalde een doctoraat in de economie, waarna zij haar carrière begon met het analyseren van marketingeffectiviteit. Kite heeft onder meer gewerkt voor Mindshare, Millward Brown, Holmes & Cook, …
Register Marketeer Dorkas Koenen (51) van Rabobank Nederland is gekozen tot CMO of the Year 2022. Hij kreeg de award voor zijn werk waarin hij de Rabobank heeft teruggebracht naar de kern: een coöperatieve bank met zijn wortels in de samenleving. Hij was niet de enige die het nieuws gisteren schaterend heeft vernomen. Het aanstaande …
Martijn Keesmaat is Directeur Marketing, Sales en Innovatie bij Familiedistilleerderij Hooghoudt. Tijdens NIMA Marketing Day 2022 spreekt hij over ‘hoe een fout een meesterzet bleek’. Ter kennismaking reageert hij op een aantal steekwoorden. FEESTJEHet is een feestje om weer écht met vakgenoten te kunnen connecten tijdens NIMA Marketing Day. Om nieuwe mensen te leren kennen, …