NIMA community Food & Agrimarketing start met ‘De Marketingtafel’

3 oktober 2017
-

De NIMA community Food & Agrimarketing is gestart met een nieuw concept om zijn relevantie voor het vak te bestendigen en vergroten: de marketingtafel. Doel en ambitie is om in kleine groepen kennis en ervaringen uit te wisselen over één specifiek onderwerp of thema onder begeleiding van een gespreksleider die specialist is op dit gebied. Na afloop gaan de deelnemers naar huis met nieuwe inzichten en kennis en hebben ze vooral hun eigen aanpak en visie kunnen vergelijken met de wijze waarop anderen dit aanpakken.


Wat is de marketingtafel?

De Marketingtafel is een kleinschalige bijeenkomst voor 6 deelnemers van niet concurrerende bedrijven om kennis en ervaringen uit te wisselen over 1 specifiek onderwerp of thema, onder begeleiding van een gespreksleider die specialist is op dit gebied. De Nima Food & Agrimarketing-Marketingtafel is een unieke kans om van elkaar te leren en elkaar te inspireren.

Eerste onderwerp: Internal Branding

Tijdens deze eerste reeks wordt het veelbesproken onderwerp “Internal Branding” behandeld. Traditioneel ligt bij marketing de focus op het verspreiden van de belofte, op external branding. De praktijk leert echter dat bedrijven die meer focus leggen op het waarmaken van de belofte, internal branding dus, succesvoller zijn. Internal branding gaat over het consistent en consequent uitdragen van de merkpositionering in de interne organisatie door het merk te gebruiken als kompas.

Om De Marketingtafel voor iedereen zo toegankelijk mogelijk te maken organiseren we per onderwerp 4 Marketingtafels verspreid over het land:

Datum

Locatie-Plaats

Donderdag 9 november De Vergaderij-Den Dungen
Dinsdag 14 november ErfGoed-Moerkapelle
Donderdag 22 november WUR-Wageningen
Donderdag 30 november AgriFood Cluster-Emmeloord

Na afloop worden de meest interessante inzichten en best practices verzameld en komt er een grote gezamenlijke sessie waarin deze worden besproken. Nadere informatie daarover volgt later op de website.

Programma

16.00 uur  | Ontvangst
16.15 uur  | Voorstelrondje en introductie door voorzitter, Stef Beerens
16.30 uur  | Inleiding op het thema door de gespreksleider, Stef Beerens
16.45 uur  | Start van de eerste 4 presentaties: Ca. 15 minuten per deelnemer
18.00 uur  | Soep met broodjes
18.30 uur  | Start laatste 2 presentaties
19.00 uur  | Discussie naar aanleiding van de presentaties
20.00 uur  | Einde officieel gedeelte en start borrel
20.30 uur  | Einde Marketingtafel

Voor wie?

Deze Marketingtafel is bedoeld voor marketingmanagers, brandmanagers, productmanagers, communicatiemanagers, marketingmedewerkers en salesmanagers die voldoende ervaring hebben met het onderwerp.


NIMA Food & Agrimarketing

NIMA FAM is hét expertiseplatform waar je nieuwe inzichten kunt opdoen op het gebied van marketing van de food- en agribusiness. Ons doel is om het marketingvak binnen de food-en agri-business naar een hoger plan te trekken. Dit bereiken we door de laatste ontwikkelingen op het marketinggebied of ‘hot topics’ bespreekbaar en toegankelijk te maken voor vakgenoten. Daarbij proberen we de praktische toepasbaarheid hoog te houden.

Belangstellenden kunnen voor meer informatie contact opnemen met Stef Beerens van Food & Agri: stef@greencommunicatie.nl  of met N.ElOuahabi@nima.nl

WordPress Themes
X
X
X