NIMA goes Britain; the Study Course

12 september 2016
-

england

Engeland heet in Europa dé marketing-hub te zijn tussen Amerika en het continent. Of de Brexit daarin verandering gaat brengen is een vraag die de industrie daar al maanden bezighoudt, maar feit is wel dat marketing en marketingwetenschap in het Verenigd Koninkrijk zeer internationaal georiënteerd was en dat ook wel even zal blijven. Niet alleen hebben veel grote internationale ondernemingen er ‘hun marketing’ gevestigd, maar het land zelf trekt ook veel hooggekwalificeerde marketeers. Reden voor NIMA om zuinig te zijn op de banden die het heeft met de beroepsvereniging van Britse vakgenoten.

Na de International Study Course die NIMA in 2015 organiseerde met zusterorganisatie the Chartered Institute of Marketing (CIM), is besloten dit exclusieve uitwisselingsprogramma opnieuw aan te bieden. De Study Course is bijzonder geschikt voor professionals uit organisaties die internationaal zaken doen, maar ook ambitieuze marketeers die werken aan een stevige verdieping van hun actuele marketingkennis zijn hier op hun plaats.

Omnibenadering
De NIMA Study Course biedt deelnemers in een intensieve meerdaagse course een academische boost op gebied van strategische marketing en marketingcommunicatie. De eerste twee dagen worden gevuld door Debbie Clewes. Zij leert deelnemers om hun eigen marketingstrategie te reviewen, wat daarbij de meest effectieve aanpak is en hoe je die vergelijkt met best practices.
Abigail Dixon neemt de laatste dag voor haar rekening met onder meer een recap over de rol van marketingcommunicatie binnen de marketingstrategie. Ook staat zij uitgebreid stil bij de shift van traditioneel versus digitaal-denken, naar een veel betere omnibenadering met ruimte voor geïntegreerde marketingcommunicatie.

The King’s Arms
De setting van deze course past precies bij het niveau en de insteek en het verdiepingsniveau. Op een steenworp afstand van de bovenloop van Engelands langste en bekendste rivier de Thames worden de cursisten ondergebracht in Moor Hall Conference Centre in Cookham, Berkshire. U waant zich in een decor van de BBC-serie Inspector Morse, waar álle zwanen nog persoonlijk eigendom van de koningin zijn en de lokale pub ‘The Kings Arms’ heet.

Op donderdagochtend 10 november vertrekken de deelnemers met een groep van zo’n twintig marketing- en communicatieprofessionals vanaf Schiphol naar London. Een transfer brengt hen vervolgens naar het Moor Hall Conference Center in Cookham, Berkshire. Rond 10.00 uur vangt daar het driedaagse programma aan, inclusief een speciaal avondprogramma op vrijdag. Het programma wordt op zaterdag rond 15.00 uur afgesloten zodat deelnemers zaterdagavond weer op Schiphol zullen zijn. Het programma is van hoog niveau en met name geschikt voor marketeers met de nodige kennis en ervaring. Deelname aan de NIMA Study Course, inclusief opdrachten ter voorbereiding en achteraf, levert persoonsgecertificeerden totaal dertig Permanente Educatie-punten op.

Meer weten? Natuurlijk! Benieuwd naar de Study Course van 2015? Lees hier het verslag van deelnemer Boudewijn Liesker SMP, Customer Journey Expert bij ING.

 

WordPress Themes
X
X
X