NIMA Keuzedelen

MBO Keuzedeel Marketing

Een mbo-opleiding bestaat voortaan uit een basisdeel, profieldelen en keuzedelen. Met het keuzedeel kan de leerling zich verbreden of verdiepen. Na afronding van het keuzedeel is de leerling (student/beroepsbeoefenaar) voorbereid om deel te kunnen nemen aan het gekoppelde landelijk NIMA Examen op de niveaus NIMA Basiskennis Marketing en NIMA A Marketing.

Keuzedeel Marketing (basis)

Door de marketing gerelateerde vakkennis en vaardigheden leert de beroepsbeoefenaar feitelijkheden en praktijksituaties herkennen, interpreteren en verklaren. Behalve de diverse marketing gerelateerde basisbegrippen besteedt het keuzedeel aandacht aan de externe omgeving van een bedrijf, de bedrijfstakomgeving, de vraag- en aanbodzijde van de markt, consumentengedrag, marktonderzoek, de productenmix en het prijsbeleid.

Bekijk hier het hele keuzedeel Marketing (basis) – K0298

Keuzedeel Marketing (verdieping)

Door de marketing gerelateerde vakkennis en vaardigheden leert de beroepsbeoefenaar feitelijkheden en praktijksituaties herkennen, interpreteren en verklaren. Het keuzedeel besteedt, naast bovenstaande onderwerpen uit Marketing (basis), ook aandacht aan afnemersgedrag, dienstenbeleid, distributiebeleid, communicatiebeleid, internationale marketing en online marketing.

Bekijk hier het hele keuzedeel Marketing (verdieping) –K0819

Gekoppeld aan kwalificatiedossier (niveau)

Coördinator havenlogistiek (3) en Logistiek supervisor (4)

Gekoppeld aan kwalificatiedossier (niveau)

Medewerker marketing en communicatie (4) en Medewerker evenementenorganisatie (4)

Studielast

240 uur

Studielast

480 uur

Voorbereidend op NIMA Examen

NIMA Basiskennis Marketing (EQF 3)

Voorbereidend op NIMA Examen 

NIMA A Marketing (EQF 4-5)

Aanbevolen literatuur

Basiskennis Marketing (Bliekendaal & van Vught), Noordhoff Uitgevers

Aanbevolen literatuur

Marketing Kernstof (Hans Vosmer & John Smal), Noordhoff Uitgevers

Commerciële calculaties (John Smal), Noordhoff Uitgevers

Online Marketing Expert in een week (J. Bertrams), Uitgeverij Scriptum

Basisboek Online Marketing (Visser & Sikkenga), Noordhoff Uitgevers

De keuzedelen zijn beschikbaar via de site van de s-bb. Is het keuzedeel niet gekoppeld aan jouw kwalificatiedossier? Dien dan via deze link een overlapcheck in bij s-bb, en kijk of je alsnog het gewenste keuzedeel binnen jouw opleiding kan aanbieden.

Neem voor een nadere toelichting of een groepsafname van een examen contact op met Baukje Hilarides (examens@nima.nl of 020 – 503 93 51).

WordPress Themes
X
X
X