NIMA Marketing Day 2018; Het grote nagenieten (stats en de Official Aftermovie)

 

 

Met 1650 geregisteerde bezoekers, 67 spreekbeurten en een gemiddelde waardering door de bezoekers van 8- voor het gehele evenement hebben de beroepsvereniging van marketeers en haar ‘partner in NMD-crime’ BBP een hele mooie dag om op terug te kijken. En dat gold eigenlijk voor alle aanwezigen, zo bleek. Ruim 250 deelnemers vulden de enquête in (veel dank daarvoor) waaruit onder meer naar voren kwam dat de organisatie rond het event, aankleding, logistiek, catering, registratie een stuk beter scoorden dan tijdens de eerste editie waarop de organisatie een beetje overdonderd werd door de enorme toeloop. Ook opvallend, was dat de twee key notes goed werden gewaardeerd: Dahlén en Van den Boogert scoorden een 7,8. De drukste momenten van de dag waren de key note van Mikael Dahlén (ongeveer 1150 mensen in de plenaire zaal) en Ronde Twee toen op hetzelfde moment meer dan 1100 mensen geregistreerd naar één van de sprekers luisterden. Daar mogen nog wat ongeregistreerde ‘NMD-surfers’ bij worden opgeteld.

Love Brands
Uit de ‘stats’: Bijzonder was dat partners van het event (sponsoren) met hun bijdragen onder de hoogst gewaardeerde sprekers mochten worden geschaard én dat de love brands (vorig jaar Vegetarische Slager, Aids Fonds) die het vanwege de purpose altijd een beetje beter doen in de ranking dit jaar gezelschap kregen van een aantal ‘klassieke corporates’ in het programma en zelfs een professor veranderingsmanagement’. NMD-bezoek komt voor de inhoud. Kennis Vergaren (56%) en Ontwikkelingen volgen (75%) worden het meest genoemd als reden voor de komst.

De best gewaardeerde sprekers van de dag waren Ron Simpson, The Avocado Show (9), Koen Brakenhoff, Mauritshuis (8,6), Peter De Prins, Vlerick Business School (8,6) en Mark Itterson, Heineken (8,3). Maar de NMD-cup gaat dit jaar naar Joep Langen van Koeckebackers die met zijn onwaarschijnlijke 9,1 niet alleen de best gewaardeerde marketingspreker van NMD was, maar überhaupt een nieuwe high score neerzette voor een NIMA-spreker in het seizoen 2017-2018.

20 juni 2019
Ging dan echt alles dan van een leien dakje? Dat ook weer niet: door de uitloop van de ochtendsprekers verliep de eerste ronde wat rommelig en dat lazen we terug in de algehele waardering, de keuzestress in ronde 5 bleek (te) groot met zoveel grote namen op één moment en de pubquiz: alle bewondering voor host Bram Koster die de aanwezigen moedig langs de technische tegenvallers loodste, maar het uitblijven van een stabiele netwerkondersteuning bleef een beetje jammer natuurlijk.

Al met al kijkt NIMA terug op een geslaagde dag. Mocht je ‘m nog niet hebben genoteerd, zet 20 juni 2019 dan maar vast op ‘afwezig’. Mocht je ideeën hebben of inspiratie ‘hoe het beter klan’, dan zijn je ideeën meer dan welkom via l.ros(at)nima.nl of schuif in december aan bij de NMD Adviesraad. De oproep volgt via de nieuwsbrief (aanmelden via de home page).