NIMA Marketing Day 2020 verplaatst naar 1 september

De vierde NIMA Marketing Day, die oorspronkelijk zou plaatsvinden op 18 juni as. bij DeFabrique in Utrecht, wordt verplaatst naar dinsdag 1 september. De dag waarop leven en werken in marketing centraal staat wordt daarmee – zoals veel evenementen – over de zomervakantieperiode getild vanwege de coronauitbraak. Verkochte kaarten en registraties van NIMA-members blijven gewoon geldig. Verreweg de meeste sprekers – waaronder key note spreker Thomas Barta – hebben hun toezegging voor een presentatie op 18 juni kunnen verplaatsen naar 1 september.

Ultieme Pitstop
In de afgelopen jaren trok de NIMA Marketing Day zo’n 1700 bezoekers, waarvan verreweg de meesten als Member zijn aangesloten bij de beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales. NIMA Directeur Kirsten Andres: ‘Belangrijkste is dat NMD20 doorgaat dit jaar en verplaatsing naar 1 september was mogelijk in overleg met onze organisatiepartner BBP Media, de sponsorpartners en de beheerders van de locatie. Daar zijn we heel blij mee. Op dinsdag 1 september maken we een mooie start samen, symbolisch aan het begin van een nieuw schooljaar. Dan kunnen we er weer tegenaan dit najaar, want het wordt volle bak voor iedereen, dat moge duidelijk zijn. Inspiratie, informatie, kennis uitwisselen, elkaar zien en spreken – als de ultieme pitstop – en dan door.’

NMD heeft door zijn unieke karakter, met 15 verschillende themazalen die evenzoveel onderdelen van het marketingvak en de marketingfunctie als thema hebben, de functie gekregen van een ‘heads up’ voor marketeers. De meesten van de bijna tachtig sprekers zijn marketing-professionals uit het Nederlands bedrijfsleven, die komen toelichten hoe zij vanuit hun praktijk keuzes hebben gemaakt en wat de resultaten waren van hun marketingstrategie.

Alternatieve verkoopkanalen
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat marketeers in verschillende sectoren door de coronacrisis ‘on hold’ zijn gezet voor wat betreft hun marketingcommunicatie. Veel andere taken en verantwoordelijkheden van marketingprofessionals zijn voor velen juist in een stroomversnelling geraakt. Van alternatieve verkoopkanalen en product development tot de versnelde digitale transitie en de nieuwe klantreis in tijden van social distancing: van professionals in marketing wordt door hun centrale positie in veel organisaties het nodige verwacht. De NIMA Marketing Day zal in zijn programmering daarom ook veel ruimte bieden aan best practices en ervaring die mensen en merken hebben opgedaan in de voorbije maanden.

Tot de bevestigde sprekers van NMD horen marketingprofessionals van onder meer Rabobank, Simon Lévelt, SRK Rechtsbijstand, Too Good to Go, Zeeman, Micazu, HMS Hosting, Watersportcamping Heeg, Triboo, Magnet Me, VodafoneZiggo, Professor Podcast van LINDA., Hooghoudt, Marketing Drenthe, De Bijenkorf, Westerkerk Amsterdam, FD Mediagroep, Noordhoff, Cloetta, Algorithmic Perfumery, Afas, NS, Karwei, Diergaarde Blijdorp, Autoriteit Consument & Markt, Etos, BOB en Scheepvaartmuseum (alle sprekers onder voorbehoud).