Op 2 juli organiseert NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, Het Grote AI Congres over de rol en positie van kunstmatige intelligentie voor marketingstrategie. Het evenement vindt plaats bij ACE in Amsterdam.
Sprekers zijn onder meer Jeroen de Bakker, Marc van Eck, Arne Mosselman, Antal de Waij en Martin van Kranenburg. Dagvoorzitter en moderator van de paneldiscussie is Roos Simons.
Geen enkele recente ontwikkeling heeft het marketingvak meer op zijn grondvesten doen schudden dan de razendsnelle opkomst van generatieve AI. Kunstmatige intelligentie heeft de invulling van de marketingfunctie inmiddels voor talloze rollen veranderd en verbeterd.
Deskundigen en marketinggoeroes buitelen sindsdien over elkaar om te duiden wát het is, waar we staan en waar het heengaat. Maar waar staan we écht? Wat kúnnen we en wat willen we met AI? Waarom voelt de introductie van generatieve AI alsof het was uitgevonden voor marketing?
Welke praktische en morele grenzen kent het gebruik van AI? En de belangrijkste vraag voor marketingprofessionals: Hoe kan AI onze klanten helpen waardevolle en betere keuzes te maken?
Deze vragen staan centraal op het grootste AI & Marketing-congres dat tot dusver werd georganiseerd in Nederland. Specialisten en deskundigen met een echte marketingachtergrond laten hun licht schijnen over de vraag wat we kunnen en waar we op moeten letten. In een open setting die ruimte biedt voor interactie en discussie, komen smaakmakers en marketing-minds aan het woord die ver voorbij de clichés van snelle content en slimme rijtjes denken.
Verwacht geen aaneenschakeling van fancy toepassingen of vrijblijvende vergezichten. We talk marketing. Welke rol speel AI voor data en analytics? Welk ‘plak en knipwerk’ neemt AI de marketingprofessional uit handen en hoe zie je toe op de kwaliteit? Hoe gebruik je AI bij het ontwikkelen van marketingstrategie? Welke vragen kun je stellen en welke antwoorden mag je verwachten? Waar let je op en bovenal: wat hou je in de gaten (voordat je concurrent dat doet)?
Tijdens NIMA Marketing Now: Het Grote AI Congres komen sprekers aan het woord die vooral open staan voor een gesprek. Ze vertegenwoordigen een belangrijk deel van dé AI-specialisten uit het NIMA Trainingsprogramma en
zijn voor deze middag geselecteerd vanwege hun complementaire insights.
Over het programma
In de afsluitende paneldiscussie leidt Roos Simons van Talpa de bezoekers langs de verschillende invalshoeken van AI voor marketing en worden de vergezichten samengevat. De opkomst van generatieve AI raakt ons vak in het hart, maar waar let je op, waar vrees je voor en waar liggen de kansen?
Evenement
Plaats: ACE Amsterdam
Datum: 2 juli
Tijd: 12.30 – 16.00 uur
(borrel vanaf 16.00 uur)
*Parking Minerva t.o. Club ACE Amsterdam.
Investering:
€ 239,- ex btw. voor leden* ga naar mijnnima.nl/ (https://www.nima.nl/event/nima-marketing-now-het-grote-ai-congres/)
€ 299,- ex btw. voor niet leden. Het aanmeldformulier vind je hieronder.
*NIMA Marketing Now-activiteiten maken geen deel uit van het reguliere NIMA Trainingen-programma, en zijn niet opneembaar uit het NIMA Educatiebudget. Betaling vóór 2 juli.
Bijgaand het aanmeldingsformulier voor niet leden,
ben je wel, lid ga dan naar mijnnima.nl