NIMA onlinemarketingtest een ijkpunt voor zowel hogescholen als studenten

16 februari 2017
-

Recent hebben NIMA en Sqillzer samen met diverse online bedrijven zoals Google, Catawiki, Frankwatching en Travix de handen ineen geslagen om studenten meetbaar te maken op hun kennis en kunde in het digitale vakgebied. Dit hebben zij gedaan middels het ontwikkelen en kosteloos beschikbaar stellen van een brede onlinemarketingtest.

Bevestiging niveau digital marketing
Fontys en Hogeschool van Amsterdam zijn recent gestart met het afnemen van de test bij hun studenten. Ernst de Roos, docent digitale marketing aan de HvA zegt hierover: “Het afnemen van de NIMA test bij de HvA-studenten is voor ons een unieke kans om te bekijken of de opleiding aansluit op de eisen vanuit het werkveld. Meer dan 85% van de studenten haalden een voldoende voor deze test. Deze positieve uitslag geeft ons de bevestiging dat we op het juiste niveau met de thema’s van digital marketing bezig zijn.”

Ook Erdinç Saçan, docent aan de Fontys University, is enthousiast en heeft de test ingezet als 0-meting: “In onze minor is een 0-meting op kennisniveau ideaal om aan docenten en studenten zelf te laten zien hoe ver ze zijn en wat ze nog moeten leren.”

Besef dat er nog veel te leren valt
Denise van Donk zit in haar 3e jaar Commerciële Economie Leisure Management en volgt de minor digital marketing. “De NIMA test is de ideale test om als student een idee te krijgen hoe het met je kennisniveau staat op het gebied van onlinemarketing. Voor mij en mijn medestudenten een moment van besef dat er nog veel te leren valt!

Studente Donna Weber geeft aan dat ze door de test een breder inzicht heeft gekregen van haar kennis in het online vakgebied. “Naast dit inzicht heeft de toets ook verdere nieuwsgierigheid over online marketing bij mij opgewekt. Een aanrader dus!”

Benchmark
Ruim 200 studenten hebben de test inmiddels afgerond. Robert Smit, COO Sqillzer, is tevreden: “Goed om te zien dat zoveel studenten gestart zijn waardoor we nu al de eerste benchmarks kunnen afgeven. Zo zien we dat vragen op het gebied van online sales, mobile marketing en email marketing relatief goed gemaakt worden. Scores op de onderwerpen CRM, SEA en Display zijn beduidend lager.”

De NIMA onlinemarketingtest is voor studenten gratis te maken. Bedrijven die hun medewerkers of sollicitanten willen testen doen dat via hun Sqillzer account.

WordPress Themes
X
X
X