Marketing en Maatschappij. Wat vindt NIMA?

Als beroepsvereniging staan wij niet alleen midden in ons vak, wij staan met ons vak ook middenin de samenleving. Marketing Sales en Communicatie zijn vakgebieden die niet alleen een belangrijke bijdrage leveren aan het bestaansrecht van veel organisaties, en daarmee een verschaffer zijn van werk voor zo’n kwart miljoen mensen in Nederland, ze kunnen ook een bijdrage leveren aan het oplossen van toekomstige maatschappelijke vraagstukken.

NIMA draagt als beroepsorganisatie actief drie standpunten uit die relevant zijn voor mens, organisatie en maatschappij. Graag treden wij op als gesprekspartner daar waar het de volgende drie onderwerpen aangaat:

 

 


Permanente educatie en employability

Standpunt NIMA: Nederland claimt al sinds jaar en dag een internationale positie als hoogwaardige kenniseconomie. Ook marketing, sales en communicatie zijn kennisintensieve beroepen. NIMA is ervan overtuigd dat dit soort beroepen onlosmakelijk verbonden zijn aan permanent educatie: een leven lang leren. De eisen die door het bedrijfsleven en de samenleving

Lees meer ▸

Ethiek en de positie van marketing in de maatschappij

Standpunt NIMA: Er zijn veel definities van wat marketing precies is. NIMA betrekt hierbij een praktische opvatting en ziet Marketing als een economische wetenschap gebaseerd op de Engelse termen market (markt) en getting (krijgen) die betrekking heeft op alle activiteiten die een organisatie uitvoert om de verkoop en of distributie

Lees meer ▸

Marketingtrends en ontwikkelingen

Standpunt NIMA: Marketeers zijn het venster van de organisatie op de samenleving aan wie zij producten en diensten verkopen. Andersom vertegenwoordigt de marketeer zijn of haar organisatie in de markt of maatschappij en voert daar een dialoog over de handelswijze van de organisatie met álle stakeholders. NIMA ondersteunt professionals binnen

Lees meer ▸
WordPress Themes
X
X
X