Marketing, Media en Maatschappij. Wat vindt NIMA?

Als beroepsvereniging staan wij niet alleen midden in ons vak, wij staan met ons vak ook middenin de samenleving. Marketing Sales en Communicatie zijn vakgebieden die niet alleen een belangrijke bijdrage leveren aan het bestaansrecht van veel organisaties, en daarmee een verschaffer zijn van werk voor zo’n kwart miljoen mensen in Nederland, ze kunnen ook een bijdrage leveren aan het oplossen van toekomstige maatschappelijke vraagstukken.

NIMA draagt als beroepsorganisatie actief standpunten uit die relevant zijn voor mens, organisatie en maatschappij. Graag treden wij op als gesprekspartner daar waar het de volgende onderwerpen aangaat:

 

 


Permanente educatie en employability

Standpunt NIMA: Nederland claimt al sinds jaar en dag een internationale positie als hoogwaardige kenniseconomie. Ook marketing, sales en communicatie zijn kennisintensieve beroepen. NIMA is ervan overtuigd dat dit soort beroepen onlosmakelijk verbonden zijn aan permanent educatie: een leven lang leren. De eisen die door het bedrijfsleven en de samenleving …

Lees meer ▸

Ethiek en de positie van marketing in de maatschappij

Standpunt NIMA: Er zijn veel definities van wat marketing precies is. NIMA volgt zijn Amerikaanse zusterorganisatie (AMA) en ziet 'Marketing' als de activiteit, regels, gewoonten en processen voor het creëren, communiceren, leveren en uitwisselen van aanbod dat waarde vertegenwoordigt voor klanten, afnemers, partners en de maatschappij als geheel. Marketing is …

Lees meer ▸
WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X