Over NIMA

Beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales

Het Nederlands Instituut voor Marketing, opgericht in 1966, is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun loopbaan op het gebied van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.


Wat doet NIMA?

NIMA geeft met examens en certificering duiding aan het kennisniveaus en de werkervaring van professionals in marketing, communicatie en sales. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn of haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te

Lees meer ▸

Missie, visie en kernwaarden

  Doelstelling en missie De missie van NIMA bakent af wat NIMA ziet als zijn bestaansrecht. Het Nederlands Instituut voor Marketing (opgericht in 1966) stelt zich ten doel om kennis over de commerciële functie te delen en te toetsen en om professionals in marketing, communicatie en sales te helpen en inspireren bij

Lees meer ▸

NIMA Partnerships

NIMA werkt op verschillende gebieden samen met een aantal belangrijke spelers op de markt; vaste partners die dezelfde kwaliteitsnormen en relevantie toekennen aan het marketingvak en aan de ontwikkeling van professionals in marketing communicatie en sales, zoals NIMA die zich ten doel heeft gesteld.

Lees meer ▸

European Marketing Confederation

NIMA is lid van de European Marketing Confederation (EMC). Sinds 1960 is dit de overkoepelende organisatie (voorheen European Marketing Council) voor marketing, sales en communicatie in Europa. Nationale en regionale business- en marketingverenigingen en confederaties uit heel Europa zijn lid.

Lees meer ▸

Algemene Voorwaarden

NIMA hanteert een aantal voorwaarden rondom haar memberships, examens, events,  Plus Opties en de betaling voor diensten en producten die wij aanbieden.

Lees meer ▸

Privacy en Cookiestatement

Uw privacy NIMA-Nederlands Instituut voor Marketing (verder te noemen NIMA) is ervan overtuigd dat de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van haar (gecertificeerde/aspirant) leden, deelnemers aan (gecertificeerde) examens en bezoekers van de website van essentieel belang is voor haar activiteiten. Persoonsgegevens van leden, deelnemers aan (gecertificeerde) examens en bezoekers worden

Lees meer ▸

Statuten

NIMA heeft statuten waarin onder andere het doel van de vereniging wordt beschreven en diverse reglementen zijn vastgelegd. Deze statuten zijn in juli 2013 opnieuw opgesteld en rechtsgeldig geworden. NIMA wil voorbeeld zijn van waar het zelf voor staat: een marktgerichte organisatie en hoogwaardig platform voor het vakgebied.

Lees meer ▸

NIMA Next 50 – jubileum

In 2016 vierde NIMA zijn vijftigste verjaardag! Om de verjaardag van de beroepsvereniging te vieren zijn er voor de komende 50 jaar de verwachte hot-topics benoemd. Deze "next fifty" thema's vind je hier.

Lees meer ▸
WordPress Themes
X
X
X