Hanzehogeschool Groningen

De Hanzehogeschool Groningen leidt kundige en betrokken professionals op, doet praktijkgericht onderzoek en is daarmee in de omgeving en (inter)nationaal een belangrijke partner bij het ontwikkelen van ondernemerschap en innovatieve, toepasbare kennis. Met vestigingen in Groningen, Assen, Leeuwarden en Amsterdam telt de hogeschool in totaal 29.995 studenten en 3.348 medewerkers.

Wat biedt Hanzehogeschool Groningen qua NIMA Opleidingen?

De Hanzehogeschool Groningen maakt het voor haar studenten mogelijk om het NIMA A Marketing PLUS-traject te volgen.

Waar worden de opleidingen gegeven?

De minor NIMA A Marketing PLUS wordt gegeven op de Zernike Campus van de Hanzehogeschool in Groningen.

Waarom kiezen voor Hanzehogeschool Groningen?

Bij de Hanzehoogschool Groningen kun je kiezen voor een minor genaamd NIMA A Marketing Plus (30 ECTS). Tijdens deze minor leer je de beginselen van het marketingproces te doorgronden. Zo vind je antwoorden op vragen als ‘waarom kiest de ene consument voor een Samsung en de ander voor een iPhone? en waarom zweert de ene klant bij Coca Cola en de andere bij Pepsi?’ Daarnaast doe je examen voor NIMA A1, waarmee je het NIMA-certificaat behaald en jouw kansen op de arbeidsmarkt aanzienlijk zal verhogen.

Je leert meer over marketing op zowel operationeel als strategisch niveau. Gedurende de eerste helft van de minor word je klaargestoomd voor het NIMA A Examen. In de tweede helft breng je je opgedane kennis in de praktijk. Je werkt in multidisciplinaire groepjes onder andere samen aan een marketingplan en ontwikkel je een portfolio waarmee je jezelf positioneert als marketeer

Anderen over Hanzehogeschool Groningen

Quote: Oliviér de Leeuw, student minor NIMA A Marketing PLUS
Bij de minor NIMA A Marketing PLUS leer je in een korte tijd heel veel over marketing. Ik heb veel geleerd over consumentengedrag, hoe marketing werkt, en over verschillende vormen van marketing, zoals B2C, B2B en relatiemarketing. Ook hebben we het gehad over hoe social media-advertenties werken en hoe je op deze manier door middel van data gericht kunt adverteren, op basis van de interesses van de consument. Ik heb inzicht gekregen in welke factoren het gedrag van een consument kunnen beïnvloeden en hoe je door middel van marketing een bepaald gevoel bij consumenten kunt oproepen. De theorie behandelden we door middel van het gebruik van actuele cases en voorbeelden van hoe verschillende bedrijven hun merken positioneren. Heel interessant!
De minor geeft een goed beeld van hoe je door middel van marketing en het inspelen op de wensen en behoeften van consumenten, verschillende doelen binnen een bedrijf kunt bereiken. Wil je graag uitgedaagd worden tijdens je minor, in korte tijd veel leren over marketing én een erkend NIMA certificaat halen? Dan is de minor NIMA A Marketing PLUS zeker iets voor jou!’

- Oliviér de Leeuw, student minor NIMA A Marketing PLUS

Voor een overzicht van al onze education partners in het reguliere en particuliere onderwijs, klik hier.