NIMA B Marketingcommunicatie

NIMA B Marketingcommunicatie is een specialisatie van het NIMA B Communicatie Examen. Naast het algemene deel, waarbij de focus ligt op verdieping van je algemene kennis binnen het vakgebied communicatie, specialiseer jij je in marketingcommunicatie.

Na het volgen van deze specialisatie binnen je communicatie-opleiding, kun je een strategisch marketingcommunicatieplan ontwikkelen, presenteren, plannen en uitvoeren. Je weet je weg te vinden binnen de diverse analyse- en onderzoeksmogelijkheden in je vakgebied, je weet (online) media effectief in te zetten en je kunt een merkstrategie ontwikkelen en implementeren.

NIMA B Communicatie Opleiding en Examen

NIMA verzorgt zelf geen opleidingen, maar is een onafhankelijk exameninstituut. Juist daarom worden NIMA Diploma’s zo hoog gewaardeerd in het bedrijfsleven. Een optimale voorbereiding op het NIMA B Communicatie Examen bereik je met het volgen van de opleiding bij één van onze opleiders.

Het examen bestaat uit twee onderdelen:

  • NIMA B1 Communicatie: je maakt een schriftelijk examen dat bestaat uit een case uit de praktijk, met open vragen;
  • NIMA B2 Specialisatie Marketingcommunicatie: je schrijft een marketingcommunicatieplan dat je presenteert en verdedigt tijdens een mondeling examen.
WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X