NIMA C Marketing Opleiding

Stop je niet voordat je de top in het marketingvak hebt bereikt? Ben je de commerciële beleidsbepaler van een organisatie of merk, of ambieer je deze functie? Dan is NIMA C Marketing je op het lijf geschreven. Je gaat commerciële uitdagingen vanuit een helikopterview analyseren en vertaalt de uitkomsten naar een slagvaardig strategisch marketingbeleid.

opleiders

Bewijs van vakbekwaamheid

De opleiding NIMA C Marketing en het examen zijn op wo-/masterniveau. Het NIMA C Marketing Diploma staat zeer hoog aangeschreven en is een internationaal erkend bekwaamheidsbewijs voor de strategische marketeer.

Met NIMA C Marketing ga je jouw strategische visie en inzicht in het marketingvak substantieel verbeteren. De meest recente ontwikkelingen komen aan de orde en er wordt diep ingegaan op strategische marketingplanning en -analyse. Dit resulteert in het opstellen van een strategisch marketingplan, bij voorkeur voor de eigen organisatie.

Schema NIMA NLQF Inschaling

Niveau

Wie het NIMA C Examen wil doen heeft vier jaar relevante werkervaring, waarvan twee jaar in een marketingfunctie op strategisch of beleidsmatig niveau. Het niveau van het NIMA C Examen is vastgesteld op EQF-niveau 7. Oftewel NLQF niveau 7 en 8. Dat is vergelijkbaar met wo-/masterniveau.

NIMA is een onafhankelijk exameninstituut. Juist daarom wordt het diploma hooggewaardeerd in het bedrijfsleven en is het een zeer waardevolle aanvulling op je cv.

Meer informatie
examen

Exameninhoud

Voordat je het NIMA C Examen kunt afleggen, moet je jouw marketingkennis op NIMA C-niveau verreiken bij een erkende opleider. Daarnaast wordt verwacht dat je vier jaar relevante werkervaring hebt, waarvan twee jaar in een marketingfunctie op strategisch of beleidsmatig niveau.

NIMA is een onafhankelijk exameninstituut. Het examen dat je aflegt bij NIMA bestaat uit twee onderdelen:

• NIMA C1 Marketing: je schrijft een strategisch plan dat bestaat uit een analyse, tot en met de uitwerking van de strategische opties. Het plan is gericht op het oplossen van een commercieel strategisch vraagstuk. Wanneer jouw plan is goedgekeurd, kun je deelnemen aan het volgende examenonderdeel, het mondelinge examen.
• NIMA C2 Marketing: tijdens dit mondelinge examen verdedig je jouw strategische analyse en de strategische planrichting tijdens een presentatie en een assessment. Je richt je tijdens de presentatie op je strategische keuze en de implementatie uitwerking van deze keuze; welke strategische optie heb je gekozen en waarom, hoe implementeer je deze optie, wat is de fall-back optie en wat zijn de scenario’s en nieuwe wegen in veranderende situaties?

Bekijk de exameneisen en literatuurlijst voor meer informatie over wat er van je wordt verwacht.

Klaar voor het examen? Bekijk de examendata in jouw MijnNIMA-account.

Wat andere over de opleiding zeggen

Quote: R. Mullink
‘Sowieso doen, want een NIMA Diploma is – zeker bij corporates – een belangrijke kwaliteitsmeting. Vormt echt een asset. Je wordt ook gezien als een serieuzere gesprekspartner.’

- R. Mullink

Quote: J. den Hollander
‘Investeer in jezelf, maar onderschat het niet!’

- J. den Hollander

Quote: A. van Hommerig
‘Go for it! Het is pittig, maar het is het zo waard… een verrijking voor jou en de onderneming waar je voor/aan werkt!’

- A. van Hommerig

Waar kan ik deze opleiding volgen?

SRM

Info & offerte voor de opleiding C Marketing aanvragen

  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Landelijk

€7990

16-20 dagen

Max. 20 deelnemers

  • Hoog slagingspercentage
  • Marketingspecialist
  • Do-it weekend
SRM

Info & offerte voor de opleiding C Marketing aanvragen

  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.