Nyenrode

Strategic Marketing Management

Groei in jouw rol als marketingleider met het Strategic Marketing Management Program, een programma ontwikkeld door NIMA in samenwerking met Nyenrode.

Wil je aan de slag met zowel je professionele vaardigheden als persoonlijke skills die nodig zijn om op strategisch niveau een volwaardig gesprekspartner te zijn? Wil je meer impact maken met marketing op management- en directieniveau? Dan is het Strategic Marketing Management Program echt iets voor jou.

Brochure aanvragen

Sterkere strategische sparringspartner

Tijdens deze opleiding staan we stil bij vragen als: hoe zorg je ervoor dat marketing een centrale rol inneemt in je organisatie en dat je aan de hand hiervan duurzame groei realiseert? En hoe neem je jouw team mee in de verandering die hiervoor nodig is? Het programma biedt een unieke combinatie van persoonlijke ontwikkeling en bedrijfskundige kennis op het gebied van strategisch en financieel management.

Het programma bestaat uit drie modules met de volgende thema’s:

  • Module 1: Organisatie & Marketingstrategie
    Hoe ontwikkel je een marketingstrategie waarmee je langetermijnwaarde creëert voor zowel de organisatie als voor de klant? Hoe zorg je voor een optimale integratie van jouw marketingstrategie binnen de strategie van jouw organisatie?
  • Module 2: Persoonlijk Leiderschap & Persoonlijke Positionering
    Hoe krijg je stakeholders mee in jouw verhaal en creëer je voldoende draagvlak? En hoe positioneer je jezelf als strategisch gesprekspartner op verschillende niveaus? Wat is jouw leiderschapsstijl en waar beweeg je naartoe als leider?
  • Module 3: Financieel Management
    Hoe zorg je voor de noodzakelijk financiële onderbouwing en langetermijnprognose van jouw marketingstrategie?
opleider

Wat levert de opleiding je op?

Tijdens het Strategic Marketing Management Program werk je aan je eigen ontwikkeling, zodat je meer impact kunt maken met marketing op management- en directieniveau. Omdat de focus licht op leiders in marketing, leer je niet alleen van onze deskundige docenten maar ook van elkaar.

Wat brengt deze opleiding jou?

  • Een verstevigde rol als marketingleider binnen de organisatie
  • Persoonlijk leiderschap: je weet na afloop hoe je jezelf positioneert als strategisch gesprekspartner op verschillende niveaus
  • Je voegt waarde toe, pakt je leiderschapsrol en maakt het belang van je marketingstrategie duidelijk aan stakeholders
  • Je hebt inzicht in de noodzakelijke financiële onderbouwing en langetermijnprognose van je marketingstrategie
  • Handvatten om je marketingafdeling naar een centrale rol in de organisatie te bewegen of centraal te blijven stellen
niveau

Niveau

Het Strategic Marketing Management Program is ontwikkeld voor marketingleiders die zichzelf verder willen ontwikkelen. Het gaat om een ontwikkeling op het gebied van leiderschap en kennis, met als doel om een stevigere strategische gesprekspartner te worden richting stakelholders. Je hebt als leidinggevende binnen het marketingvakgebied minimaal vijf jaar ervaring opgedaan.

examen

Programma

Deze opleiding duurt drie maanden en er zijn zes opleidingsdagen. Er zijn altijd twee aaneengesloten opleidingsdagen met een overnachting op het landgoed van Nyenrode in Breukelen. De kosten voor de overnachtingen zijn in het opleidingstarief meegenomen.

Data en tijden
Module 1: Organisatie & Marketing strategie
18 en 19 mei 2022

Module 2: Persoonlijk Leiderschap & Persoonlijke Positionering
13 en 14 juni 2022

Module 3: Financieel Management
12 en 13 september 2022

Op dag 1 start het programma om 12.30 uur en dag 2 eindigt het programma om 17.00 uur. We sluiten de laatste dag af met een diner.

Alle data zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Mocht fysiek onderwijs vanwege corona-maatregelen niet mogelijk zijn, dan bieden wij een passende oplossing, bijvoorbeeld in blended vorm. Uiteraard zorgen we ervoor dat je in onze lesvormen dezelfde impactvolle leerervaring beleeft.

Persoonlijk intakegesprek

We houden met iedereen die aan dit programma wil meedoen een persoonlijk intakegesprek. Dit gesprek heb je met programma-coördinator Sanne Schipper. Tijdens dit gesprek toetsen we de verwachtingen over en weer. Op die manier weet je zeker of de opleiding goed aansluit op jouw wensen en behoeften. Daarnaast is het zo dat de kwaliteit van de opleiding ook ontstaat door onze selectie van deelnemers. Mocht het programma onvoldoende aansluiten bij je situatie en/of ambities, dan krijg je advies over andere opleidingsmogelijkheden.

Onderwerpen die tijdens het intakegesprek aan bod komen zijn je leerdoelen, motivatie en overwegingen.

Gesprek aanvragen

Investering

De investering voor het Strategic Marketing Management Program bedraagt 6.960 euro (exclusief btw) voor het programma en is inclusief lesmateriaal, hotelovernachtingen en culinaire verzorging.

Na afloop van het programma krijg je een jaar lang kosteloos een lidmaatschap bij NIMA met toegang tot de NIMA MEC Community (Het Marketing Executive Center).

*Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.