Persberichten

Blijf op de hoogte van het belangrijkste nieuws in marketingland. Hieronder vind je onze persberichten. Deze betreffen het laatste en belangrijkste nieuws vanuit de beroepsvereniging. Denk aan nieuws over de NIMA Marketing Day, de Dutch Marketing Awards en uiteraard wijzigingen binnen de vereniging zelf.

  • Bekijk
NIMA in actie voor Oekraïne: van marketeers voor marketeers  de Redactie

Al bijna 20 jaar werkt NIMA samen met buitenland partner ETCN voor NIMA Opleidingen in centraal en Oost-Europa. Ook in de Oekraïne werden jaarlijks tientallen mensen opgeleid voor het NIMA A en B Diploma. NIMA is ook daar een erkend en zeer gewaardeerd diploma. Crowdfunding actie van marketeers voor marketeers  Nu de oorlog is uitgebroken …

Lees meer
Samenwerking NIMA en Vastgoedpro de Redactie

Lelystad, 17 februari 2022 – NIMA en Vastgoedpro gaan samenwerken. Vanaf 1 maart gaat NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing, samenwerken met Vastgoedpro, de beroepsvereniging voor vastgoedprofessionals. De samenwerking is vooral gericht op het delen van kennis en het uitwisselen van diensten en ervaringen. In 2021 was NIMA te gast in een van de Weekly …

Lees meer
Frankwatching & NIMA intensiveren strategisch partnership de Redactie

UTRECHT, 1 februari 2022 – Frankwatching en NIMA breiden hun samenwerking uit. Op 13 oktober 2022 organiseren ze de eerste editie van Digital Marketing Conference, een nieuw event over actuele ontwikkelingen in het snel veranderende marketingvakgebied. Al sinds 2018 werken Frankwatching en NIMA samen op het gebied van trainingen, opleidingen en cursussen. Met de co-creatie …

Lees meer
NIMA Opleidingen nu ook ingeschaald op NLQF-niveau de Redactie

Sinds dit najaar hebben zes NIMA Opleidingen de NLQF-inschaling ontvangen. Het Nederlands kwalificatieraamwerk of Netherlands Qualification Framework (NLQF) geeft duidelijkheid over het niveau van een opleiding en/of diploma. NLQF staat voor een bewijs van niveau en is een referentiekader voor leerresultaten. Met het NLQF-niveau op een diploma wordt het voor de gediplomeerde en (potentiële) werkgevers, …

Lees meer
Hogeschool Leiden Education Partner NIMA de Redactie

8 december 2021 – Met de ondertekening van de overeenkomst is de samenwerking tussen Hogeschool Leiden, opleiding commerciële economie, en NIMA officieel vastgelegd. Hiermee is Hogeschool Leiden Education Partner van NIMA.  Door deze samenwerking kunnen docenten en studenten van de opleiding gebruik maken van verschillende educatieve activiteiten en praktijkbijeenkomsten die NIMA aanbiedt.   Totstandkoming samenwerking  Een groot aantal docenten bij commerciële economie van de Hogeschool Leiden zijn …

Lees meer
Programma 5e Sierteelt Marketing Event is bekend! Alva van Beek

De komende tijd gaat er veel veranderen op het gebied van marketing. Digitalisering is hier de oorzaak van. Dat is dan ook de reden waarom het 5e Sierteelt Marketing Event het onderwerp digitalisering als thema gekozen heeft. Op donderdag 23 september vindt deze activiteit plaats in FloriWord (het meest fleurige uitje van Nederland!) in Aalsmeer. …

Lees meer
Oproep: Deelname onderzoek naar designbureaus de Redactie

Om inzage te krijgen in de relatie tussen klant/opdrachtgever en designbureau vragen we managers, marketeers en communicatieprofessionals om input. Werk je als klant/opdrachtgever met ontwerpbureaus, dan help je ons zeer met het invullen van de vragenlijst. IPSOS voert het onderzoek uit in opdracht van de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers. Net als in 2019 verleent NIMA medewerking …

Lees meer
MIE’21: Net even anders de Redactie

Na 18 succesvolle MIE-jaren is hét Marketing Insights Event dit jaar net even anders. Van 10 mei t/m 8 juni kun je tijdens de Road to MIE maar liefst 54 gratis MIE-sessies bekijken op het gebied van Insights, Data Analytics en Data Science. MEI-maand is MIE-maand! Vanuit verschillende invalshoeken praten (internationale) topsprekers je bij over …

Lees meer
Thomas Barta alsnog keynote NIMA Marketing Day de Redactie

Al aangekondigd als keynote voor NIMA Marketing Day 2020, gaat het er in 2021 toch echt van komen: schrijver, columnist, docent én eeuwig student op zijn favoriete onderwerp Marketing Leadership Thomas Barta is de eerste keynote van NIMA Marketing Day 2021 op donderdag 9 september in DeFabrique in Utrecht. Voormalige McKinsey-partner Barta verwierf internationale faam …

Lees meer