Persberichten

Blijf op de hoogte van het belangrijkste nieuws in marketingland. Hieronder vind je onze persberichten. Deze betreffen het laatste en belangrijkste nieuws vanuit de beroepsvereniging. Denk aan nieuws over de NIMA Marketing Day, de Dutch Marketing Awards en uiteraard wijzigingen binnen de vereniging zelf.

  • Bekijk
NIMA introduceert platform voor communicatieprofessionals Alva van Beek

NIMA start dit najaar met een platform voor communicatieprofessionals. Er is een bestuur aangesteld en het NIMA hoofdbestuur heeft haar akkoord gegeven. NIMA heeft 23 verschillende regio’s en groeperingen. Het platform communicatie is een nieuwe en belangrijke toevoeging aan dit palet. Martin Huisman, Voorzitter van NIMA, hierover: “Marketing is een integraal vak met vele disciplines. …

Lees meer
Marketeers can kill brands, aldus Byron Sharp Alva van Beek

De legende, Professor Byron Sharp, informeerde gisteren de 50  top CMO’s en marketingdirecteuren van Nederland. Zij waren aanwezig op het NIMA Executive Marketing Diner. Een halfjaarlijks event waarbij de leden van de NIMA Top Marketing Club bijeenkomen voor inspiratie, ontwikkeling en netwerk. NIMA heeft professor Byron Sharp (auteur: How Brands Grow) naar Nederland gehaald om …

Lees meer
Nationale MQ test overweldigend succes, Neuromarketing struikelblok voor marketeers Alva van Beek

De eerste Nationale MQ test is een groot succes. De test bestond uit veertig vragen, over o.a. strategie, pricing, en online marketing. De test was pittig. Gemiddeld scoorden marketeers een MQ van 93,5. 1.000 + deelnemers MQ-test De gecumuleerde resultaten van de Nationale MQ test, gelanceerd door NIMA, zijn geanalyseerd. Meer dan 1.000 marketeers gingen …

Lees meer
Dutch Marketing Awards 2015: dit zijn de finalisten Alva van Beek

Op 19 maart reiken we de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Rupert Parker Brady heeft de jury de finalisten gekozen in de categorieën Dutch Marketing Launch, Dutch Marketing Next en Dutch Marketing Company. Rupert over de finalisten: ‘De zes finalisten in de categorieën MarketingNext en MarketingCompany leveren het overtuigende bewijs dat gevestigde …

Lees meer
Finalisten Internal Branding Jaarprijs bekend Alva van Beek

  Drie cases zijn door de jury benoemd tot finalist (in alfabetische volgorde): Alexander Monro Borstkankerziekenhuis, RET en Stedin. Op 12 februari wordt winnaar van de Internal Branding jaarprijs bekend gemaakt tijdens het gelijknamige event. Uit de ingezonden cases blijkt dat Internal Branding een integraal onderdeel van de marketingstrategie van deze organisaties is geworden. De …

Lees meer
Nationale MQ-test voor Marketeers Alva van Beek

Marketeers kunnen vanaf vandaag hun actuele vakkennis toetsen in de Nationale Marketingquotiënt (MQ) Test. De test is ontwikkeld door NIMA. NIMA daagt Nederlandse marketingprofessionals uit om hun kennis te toetsen op www.nationaleMQtest.nl. Waarom een MQ test? Bijna geen vakgebied is zo veranderlijk als marketing. Marketeers staan voortdurend voor de uitdaging om hun vakkennis actueel te …

Lees meer
Randstad hoofdsponsor NIMA Young Professionals Alva van Beek

Investeren in jonge marketeers van steeds groter belang voor vakgebied Randstad Nederland verbindt haar naam voor een jaar aan het carrièreplatform NIMA Young Professionals. Dit platform organiseert ieder jaar volop activiteiten voor de jonge marketeer tussen 25 en 35 jaar met een gezonde dosis ambitie. Een initiatief dat Randstad omarmt.   Randstad stimuleert de activiteiten …

Lees meer
NIMA, PIM en Adfo Groep bundelen krachten voor Dutch Marketing Awards Alva van Beek

  Op 19 maart 2015 organiseren NIMA, PIM en Adfo Groep voor de eerste maal de Dutch Marketing Awards, een evenement waarop de belangrijkste marketingvakprijzen tegelijk worden uitgereikt. Een unieke samenwerking, aangezien zowel de NIMA Awards als de prijs voor de Marketeer of the Year op hetzelfde moment worden overhandigd. Ook wordt de jaarlijkse Marketing …

Lees meer
NIMA en MOA samen in het grootste marketingcongres van Nederland Alva van Beek

MOA en NIMA hebben de samenwerking voor Nederlands grootste Marketing & Insights Event (MIE) sterk geïntensiveerd. Vanaf nu kunnen NIMA Leden, als vast onderdeel van hun lidmaatschap, gratis deelnemen aan het MIE. Daarnaast komt marketing prominent aan bod. Op het Marketing Alive podium in de plenaire zaal worden topsprekers uit de marketingwereld geprogrammeerd. Het MIE …

Lees meer