Experience Marketing

NIMA Experience Marketing draait om de beleving van een product. Het expertiseplatform bestaat uit zo’n vijfhonderd geïnteresseerden.

De naam van dit expertiseplatform zegt het al: experience marketing draait om beleving. Dus, wil je meer weten over de imagination society en storytelling? Wil je zien hoe je een authentiek verhaal voor een  merk naar buiten kunt brengen? Hoe je beleving, belevenis en ervaring – kortom, een experience – creëert? Blijf dan op de hoogte van experience marketing door je nu gratis aan te melden voor de nieuwsbrief.

De essentie van experience marketing
Matt van der Poel, voorzitter en oprichter van  het expertiseplatform : ‘Vroeger gaven etalages vooral informatie over een product. Dat voldoet niet meer. Om een product te verkopen, moet je verleiden en inspireren.’ Een goed voorbeeld is Autostadt Wolfsburg, waar de fabrieken van Volkswagen staan. In zes jaar tijd trok Autostadt Wolfsburg, elf miljoen bezoekers. Wat hier gebeurt, is dat het product auto wordt gekoppeld aan het maken van een reis, een uitje naar de fabrieken is een belevenis. ‘De essentie van experience marketing is de context waarin je het product plaatst. Je kunt wel veel aandacht aan het product besteden, maar belangrijker is de beleving van het product’, zegt Matt van der Poel RM.

Contact
Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, meer weten over deze groep, actief deelnemen of contact met het bestuur? Stuur dan een e-mail naar Floris van Dam (f.vandam@nima.nl) of  bel naar 020 – 503 93 53.

LinkedIn en meer informatie
Er is ook een LinkedIn groep voor Experience Marketing. De LinkedIn groep is ook toegankelijk als je geen lid bent van NIMA. Het online netwerk vormt zo een mooie aanvulling op het ‘offline’ netwerken.

Matt van der Poel RM (voorzitter)
Partner & CXO, Fresh Forward

Edith Koetsier
Executive Search Consultant and Partner, YESS

Philippe Felleman
Innovation Manager Smarthome, Feenstra

WordPress Themes
X
X
X