Wereldmarketeers

De grote maatschappelijke veranderingen brengen nieuwe uitdagingen voor het marketeers met zich mee. Door in te spelen op maatschappelijke thema’s kunnen merken zich scherper, met een purpose, positioneren en ontstaan er kansen voor innovatie, business development en voor hechtere relaties met klanten. Daardoor worden ook nieuwe eisen gesteld aan activatie en communicatie. Marketeers die voorop willen blijven lopen in hun vak en die kansen daadwerkelijk willen benutten, hebben nieuwe inzichten, nieuwe tools en nieuwe competenties nodig.

NIMA Wereldmarketeers
Wereldmarketeers is een platform  voor en door marketeers, die elkaar helpen en inspireren maatschappelijke uitdagingen om te zetten in kansen voor zichzelf, hun bedrijf en de wereld. Zo zorgen we ervoor dat grote en vaak urgente, maatschappelijke problemen sneller worden opgelost.

Activiteiten
WereldMarketeers biedt mogelijkheden om te netwerken en kennis te ontwikkelen, online en offline. We delen ervaringen met elkaar en ontdekken welke nieuwe competenties of tools we nodig hebben. Rondom specifieke thema’s zoals de circulaire economie, maatschappelijke betekenis, business development of innovatie of vrouwelijk leiderschap ontstaan subgroepen met elk hun eigen dynamiek. Dit jaar introduceren we ook het Sustainable Marketing Model, een self assessment tool, dat bedrijven handvatten biedt in hun marketing effectiever in te spelen op maatschappelijke uitdagingen.

We nodigen iedereen uit om kennis, ideeën en activiteiten in te brengen. Dat kan op ons online platform www.wereldmarketeers.nl en een speciale LinkedIn groep. Deze zijn ook toegankelijk als je geen lid bent van NIMA. Daarnaast organiseren we offline o.a. regelmatig WereldCafés. Dit zijn kleinschalige, informele bijeenkomsten, waarin WereldMarketeers met elkaar in discussie gaan over actuele of wezenlijke thema’s om maatschappelijke uitdagingen.

Initiatiefnemers
WereldMarketeers is een initiatief van enkele intrinsiek gemotiveerde senior marketeers, die in hun werk beter willen inspelen op de mondiale uitdagingen en krachten willen mobiliseren om het marketingvak daartoe naar een volgend niveau te tillen. Zij waren actief binnen de NIMA Expertise Platforms MVO & Marketing en Female Leaders in Sustainable Marketing en hebben in 2011 alle krachten gebundeld in WereldMarketeers.

Interesse, ideeën, meedoen?
Heb je suggesties voor een onderwerp voor een WereldCafé of wil je een activiteit organiseren, zin om te bloggen op ons platform, neem dan contact op met info(at)wereldmarketeers.nl. Of bel met Pieter van Os (06 – 53 45 10 28), Bart Brüggenwirth (06 – 14 92 61 53), Sandra Horlings (06 – 39 03 68 69) of Anneke Sipkens (06 –  83 55 52 67).

 

Bart Brüggenwirth (voorzitter)
founding partner, b-open

Elvira Luykx
WAKA WAKA

Anneke Sipkens
Managing Director (CEO), Stichting DOEN

Pieter van Os
Partner, Reversed Concepts

Sandra Horlings
Brand and Marketingstrategy, Wonderwings bv
06 390 368 69
WordPress Themes
X
X
X