Examencommissie

Een NIMA Examencommissie is verantwoordelijk voor de exameneisen, de literatuurlijst en de inhoud van een examen (waaronder de opgaven en antwoorden).

Tijdens de totstandkoming van een examen komen de leden van een commissie meerdere malen bij elkaar voor de ontwikkeling van een kwalitatief goed examen. Een auteur schrijft het examen en een redacteur verwerkt de aanpassingen van de commissie. Het definitieve concept gaat tenslotte ter goedkeuring naar het NIMA Examencollege.

Voorzitters NIMA Examencommissies
V.l.n.r.: Yvonne van Everdingen, Harry SteenkampIlse Vegter,  Bram Koster en Boudewijn Raessens

Yvonne van Everdingen

Voorzitter Examencommissie NIMA C
Yvonne van Everdingen (1967) is als universitair hoofddocent verbonden aan de vakgroep Marketing Management van de Rotterdam School of Management (Erasmus Universiteit). Momenteel doceert zij het vak “Marketing van Nieuwe Producten”, maar in het verleden heeft zij ook vakken als “Global Marketing”, “Marketing Management en Onderzoek” en “Internationaal Product Management” gedoceerd. In haar huidige onderzoek richt Yvonne zich op de adoptie en diffusie van nieuwe producten in een internationale context en op de samenwerking tussen retailers en fabrikanten bij de introductie van nieuwe producten. Daarnaast houdt zij zich bezig met onderzoek op het gebied van merkenportfolio’s en consumentenpercepties van merken. Haar onderzoek is gepubliceerd in verschillende wetenschappelijke tijdschriften, waaronder Journal of Marketing Research, International Journal of Research in Marketing, Journal of Product Innovation Management, Marketing Letters, Journal of Retailing, Journal of Business Research en Journal of Economic Psychology.Yvonne is sinds januari 2013 voorzitter van de NIMA C examencommissie. Tevens is zij jurylid voor de MOA wetenschapsprijs van het jaar. In het verleden is Yvonne ook verbonden geweest aan NIMA, eerst als lid en later als voorzitter van de NIMA B examencommissie.

Harry Steenkamp

Voorzitter Examencommissie NIMA B Marketing
Harry Steenkamp (1953) is zelfstandig marketing consultant. Hij adviseert diverse bedrijven op het gebied van Marketing en Communicatie. Daarnaast is hij scriptiebegeleider bij Scriptiemaster.nl, waar hij studenten op universiteiten of HBO instellingen begeleidt bij het schrijven van hun master of bachelor thesis. Hij is ook scriptiecoach van NIMA C studenten bij SRM. Bij het NIMA is hij geen onbekende en heeft hij afgelopen jaren in diverse commissie gezeten onder andere in de NIMA C commissie,  Examencollege en in de Ledenraad. Harry heeft economie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij  heeft diverse marketing en directie functies vervuld bij onder andere Postnl. Postbank, ING, Freeler en De Zaak.

Ilse Vegter

Voorzitter Examencommissie  NIMA Communicatie B
Ilse Vegter (1967) is hoofd Communicatie en Marketing bij ICTU. ICTU draagt bij aan een betere digitale overheid en werkt in projecten vanuit vakmanschap, met hart voor de publieke zaak en zonder winstoogmerk voor alle overheden. Communicatie en marketing vormen de rode draad in haar loopbaan. Onder meer bij Transfergroep Rotterdam (contractonderwijs verbonden aan Hogeschool Rotterdam), Trimbos-instituut en ANWB Retail.

Ilse heeft na haar studie HEAO Communicatie (1993) in 2005 de Executive Master of Corporate Communications bij Cees van Riel behaald aan de Erasmus School of Business met een thesis over internal branding. Zij volgde de opleiding NIMA C in 2008- 2010 en de post doctorale opleiding Digital marketing en E-commerce in 2011-2012. Educatie, technologie, innovatie, trends en ICT hebben haar affiniteit (‘’Geen digital native, maar wel digital savy”). Ilse is al jaren betrokken bij NIMA en vanaf het begin van de e-marketing examens in 2011 examinator bij de mondelinge examens e-marketing B.

Bram Koster

Voorzitter Basiskennis Online Marketing en NIMA A Online Marketeer
Bram is community manager bij Marketingfacts. In die rol is hij verantwoordelijk voor alle inhoudelijke zaken bij het platform. Zo voert hij de hoofdredactie over het blog en is hij programmamanager voor de Marketingfacts Updates. Daarnaast is Bram actief als voorzitter van Online Tuesday, een netwerkevent voor (online) marketeers dat maandelijks wordt georganiseerd in Amsterdam. Sinds de start in maart 2014 is hij lid van de examencommissie NIMA Online Marketeer en sinds juni 2014 vervult hij de rol van voorzitter.

In het verleden heeft Bram internetgerelateerde rollen vervuld op het snijvlak van marketing en communicatie bij o.a. WoningNet, Organon en AkzoNobel en was hij mede-eigenaar en hoofdredacteur van marketingblog Bijgespijkerd. Bram heeft na zijn studie HBO Communicatiemanagement aan de Hogeschool Utrecht een MBA in e-management behaald aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en een master of marketing-opleiding afgerond van SRM en Erasmus Universiteit Rotterdam.

Boudewijn Raessens

Voorzitter NIMA Digital Marketing
Boudewijn Raessens (1963) is Associate lector bij Fontys Hogescholen Marketing & Management. Hij studeerde bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg. In 2009 promoveerde hij aan de Technische Universiteit Eindhoven op het proefschrift De E-kubus: een analysemodel voor curricula. Al in 2001 verscheen de eerste druk van Handboek E-business. In 2015 verscheen de zesde druk hiervan, nu met ondertitel ‘Digitaal in het centrum van elke strategie’. Andere recente boeken van Raessens zijn Toekomstonderzoek, wat te doen met onzekerheid bij strategische keuzes en Praktijkonderzoek in marketing en communicatie; hoe schrijf je goede scripties gebaseerd op onderzoek op HBO-niveau. Boudewijn is al jaren betrokken bij NIMA, gestart als lid van de examencommissie e-marketing, later als voorzitter. Ook is Boudewijn examinator bij Nima Digital Marketing.

WordPress Themes
X
X
X