(Recensie Register Marketeers) 'Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte' - NIMA

(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte’

6 juli 2020
-

Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is het snel van binnen bekijken. Hoe zit het in elkaar? De inhoudsopgave geeft een idee wat me te wachten staat. Tevens kijk ik naar de eerste pagina en lees ik de eerste tien regels. Bij ‘De rit van mijn leven’, de biografie van voormalig Disney-topman Robert Iger, liep het anders: voordat ik er erg in had, was ik tien pagina’s verder.

Het verhaal start met de opening van een Disneypark in China. Een afsluiting van een meer dan tien jaar durend proces om uiteindelijk de opening te kunnen vieren. Maar dan gebeurt er iets in Amerika waar Disney zijdelings bij betrokken raakt. In een nachtclub in Orlando heeft een schietpartij plaatsgevonden. Met 70.000 medewerkers in Orlando is de kans groot dat er een of meerdere medewerkers bij betrokken zijn. De afstand lijkt groot: in kilometers en ook in betrokkenheid, zou je zeggen. De CEO (auteur Bob Iger) is er echter dichtbij en laat zich van minuut tot minuut infomeren wat de situatie is.

Lees dit artikel op

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X