Register Marketeers: Een hechte, echte community - NIMA

Register Marketeers: Een hechte, echte community

17 maart 2020
-

(Column) Bij het invullen van mijn agenda voor 2020 had ik goede zin! Ook dit jaar ga ik proberen bij alle activiteiten van het netwerk van de Register Marketeers aanwezig te zijn. In de afgelopen zes jaar reisde ik met een groep naar Kaapstad, Buenos Aires, Kopenhagen en onlangs nog Dublin. Telkens vinden we iemand met buitenlandse connecties bereid, om in korte tijd een boeiend programma in elkaar te zetten, gefaciliteerd door NIMA.

Zo gingen we afgelopen november in Dublin op bezoek bij Google, Facebook én Brown Thomas, een luxe warenhuis dat net als Bijenkorf tot het Selfridges-concern behoort. Dublin is een compacte stad en dus verplaatsten we ons wandelend van locatie naar locatie. Zo vormden we een lang, babbelend lint met rolkoffertjes. Met verwondering keken we naar de ‘last standing’ arbeidershuisjes die in schril contrast staan met de – vaak nog in aanbouw zijnde – glimmende wolkenkrabbers ernaast. Dublin transformeert tot businesscenter.

Wat zou het fascinerend zijn geweest om al die korte gesprekken op te nemen en nog eens terug te luisteren. Een soort podcasts in mini-formaat. En dat zo’n 60 keer… plak alle fragmenten aan elkaar en je hebt een aardig inkijkje in de dagelijkse praktijk van de marketing van nu.

Ook in eigen land treffen we elkaar. Tijdens de ongeveer tien exclusieve RM Events, zoals de RM Next-sessies, waar we relevante toekomstontwikkelingen bediscussiëren. Of bij RM Talk, waar we luisteren naar elkaars persoonlijke ervaringen. En de RM Intervisies, nog altijd mijn favoriete onderdeel, waar we als een pressurecooker de organisatie helpen met een actueel, strategisch onderwerp. En tijdens de overige NIMA Events, Examens, Commissies etc.

We wisselen kennis uit, delen boekrecensies en weten elkaar ook informeel te vinden. Uiteraard is er een harde kern die vaker de events bezoekt dan de schil eromheen. Daarom is het verplicht behalen van je PE-punten een mooie stok achter de deur. Van een club van oude, wijze mannen is al lang geen sprake meer. Register Marketeers anno 2020 vormen een dynamische en gevarieerde groep intrinsiek gemotiveerde mensen.

Deze column van Jeanine Dijkhuis, RM verschijnt in NIMA Update, de halfjaarlijkse NIMA-krant die in april verschijnt.

 

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X