‘Sociale media hebben weinig invloed op merkloyaliteit millennials’

20 januari 2017
-

Zaken als productkwaliteit en duurzaamheid zijn veel belangrijker.

Er bestaat een gebrek aan merkloyaliteit onder 18- tot 34-jarigen, zo zeggen onderzoekers op basis van onderzoek gedaan door het Amerikaanse bureau YouGov en cloudbedrijf  GT Nexus.

Volgens het onderzoek geeft 67 procent van de Amerikaanse millennials toe dat ze in de afgelopen 12 maanden hun favoriete merk de rug toekeerden.

Niet belangrijk

Millennials worden vaak gezien als digital natives. Maar volgens het onderzoek hebben de aanwezigheid van een merk op sociale media, mobiele apps en een coole website relatief weinig invloed op de merkloyaliteit.

Het gebrek aan aanwezigheid op sociale media (9 procent), het ontbreken van een mobiele app (7 procent) of een coole website (7 procent) zet hen niet aan om zich van hun favoriete merk af te keren.

Alle grote factoren die volgens de onderzoekers voor disloyaliteit zorgen, vallen onder zaken die achter de schermen plaatsvinden,

Lees verder op Marketingonline

WordPress Themes
X
X
X