Terugblik op RM-activiteiten 2019 - NIMA

Terugblik op RM-activiteiten 2019

20 december 2019
-

Het Register Marketeer-jaar begon op 12 maart met een RM Talk in Den Haag in wat tegenwoordig het Kunstmuseum heet. Gijs van het Kunstmuseum nam ons mee in de wereld van het Kunstmuseum en hoe zij hun marketing doen. Daarna volgende 2 Femme fatales, Mylène Heystek RM en Mabel Nummerdor SMP. Lees hier de terugblik van Mabel.

Eind maart was het tijd voor de Dutch Marketing Awards, waarbij maar liefst 19(!) Register Marketeers een bijdrage leverden door zitting te nemen in de diverse jury’s van de bedrijfsprijzen die tijdens de awardshow uitgereikt werden. Hier vind je de winnaars terug.

Net na de eerste beoogde Brexit vertrok een klein gezelschap Register Marketeers naar Milton Keys voor een bezoek aan Red Bull Racing. Een uniek bezoek, met goede sprekers, waardevolle gesprekken en mooie insights. Lees er alles over in het artikel van Joost Niepoth RM

Op 11 april waren wij voor het jaarlijkse RM Diner te gast bij Libèma in Den Bosch. Traditiegetrouw werden hier de nieuwe Register Marketeers van 2018 en begin 2019 welkom geheten. In 2020, op 6 februari, zijn wij te gast bij WPP. Inschrijven is al mogelijk: klik hiervoor op de link in de RM Nieuwsbrief of stuur een e-mail naar events@nima.nl.


Voor de 1e RM Next van het jaar togen wij af naar Roermond. Hier waren wij te gast bij Mike van Rijswijk en zijn innovation playground. Hij nam ons mee in zijn wereld die zich bevindt in innovatie, disruptie en robotisering. Met prachtige praktijkvoorbeelden zoals Sparky van Coca Cola en Robot Phi van Philadelphia.

Veel Register Marketeers wisten in juni DeFabrique in Maarssen te vinden voor de derde editie van de NIMA Marketing Day. Op donderdag 20 juni vierden wij samen met 1700 andere vakgenoten het vak. De editie van 2020 staat alweer op de planning, namelijk op 18 juni 2020, wederom in DeFabrique. Wil je meedenken over het programma? Neem dan deel aan de adviesraad op woensdag 22 januari 2020.

Na de zomer begonnen wij gelijk goed met een indrukwekkende RM Talk bij het SAMR van Willem Brethouwer RM in Leusden. Willem zelf, Lotte Enting RM en Youssef Eddini RM deelden zeer persoonlijke verhalen met de aanwezige mede RM’ers. Met het thema ‘Against All Odds’ en de muzikale omlijsting van de middag een RM Talk zoals deze bedoeld is.


Met het recente nieuws van het overlijden van prof. dr. Paul de Blot blikken wij met veel dankbaarheid terug op de RM Next: Marketing & Ethiek van 10 oktober. Naast Paul, wisten ook Henriette van Swinderen, Herman Toch, Martine Boekestein en Erica van Vonderen – Hahn ons de gehele middag geboeid te houden met veel levenslessen. Lees hier het verslag van Jeanine Dijkhuizen RM.


Begin november was het tijd voor de RM Trip met deze keer als bestemming Dublin. Met 30 Register Marketeers 24 uur in Dublin: wat ga je dan doen? Met dank aan Marjolijn Meynen RM konden wij op bezoek bij drie prachtige bedrijven. We startte bij het warenhuis Brown Thomas, onderdeel van de Selfridges Group waar ook De Bijenkorf onderdeel van is. Na een experience door het warenhuis kregen wij tijdens het diner twee inspirerende presentaties van Linda Hewson (group creative director van Selfridges Group) en John Redmond (creative director van Brown Thomas). Beleving is key, dat was ons vanaf de eerste stap in Brown Thomas al duidelijk. De volgende ochtend gingen wij al vroeg op pad naar Google voor een goed ontbijt en een sessie met Rutger Zonneveld en Charlie Lockett (mediamanager bij Google) over hoe Google zijn eigen marketing doet. Het werd een leerzame ochtend over data prediction, programmatic advertising en machine learning. De volgtip van de dag: Avinash Kaushik. Tot slot een lunch op het hoofdkantoor van Facebook voor een lunch met uitzicht over Dublin. Van het experience center tot uitspraken als “We’ve made mistakes and Mark has acknowledged them. We are making progress in transparency.” tot de 4 C’s: Curation, Community, Coverstation en Commerce.


Het RM-evenementenjaar sloten wij op 12 december af in Utrecht met een intervisiesessie met en voor de Maarten van der Weijden Foundation. Na een inspirerende opening van Maarten van der Weijden zelf gingen er twee teams van Register Marketeers aan de slag. Een mooie middag met prachtige inzichten voor de foundation.

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X