The Intelligence, The Weird, The Brand… Dít worden ‘The Thema’s’ van NMD 2018.

Op 21 juni 2018 vindt de tweede NIMA Marketing Day plaats bij De Fabrique in Maarssen. Tijdens de NMD staat leven met en werken in het mooiste beroep ter wereld centraal. Waar bij de eerste editie sprake was van tien Thema-zalen, doen we er in 2018 nog een klein schepje bovenop en breiden uit naar het maximum-aantal dat we in dit format en op deze locatie kwijt kunnen. Twaalf ‘verticles’ zijn bekend, over de dertiende wordt in de loop van het voorjaar van 2018 besloten. Evenals vorig jaar worden alle NIMA Members die mee willen denken over de sprekers bij de thema’s van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de eenmalige bijeenkomst van de NMD Adviesraad die zal plaatsvinden in februari.

De NIMA Marketing Day wordt georganiseerd door Team NIMA, met hulp van de NIMA Members. NMD 2017 was een groot succes: de waarderingscijfers en het aantal bezoekers spraken boekdelen en de lat voor 2018 ligt daarom lekker hoog. Om het programma inhoudelijk zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de wensen en verwachtingen én om de registratie zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen, zijn twee bondige documenten opgesteld.

Hier lees je meer over de thema’s, de sprekers, de adviesraad, het niveau, de toegang tot sessies, de rol van de NIMA-organisatieonderdelen en de rol van sponsoren/partners.

De NIMA Marketing Day 2018 is toegankelijk voor álle marketeers die deel willen nemen voor het regulier deelnametarief van 299 euro. Kort na deze bekendmaking in december 2017 wordt voor een beperkte tijd de mogelijkheid geboden om gebruik te kunnen maken van een early bird kortingtarief. Voor NIMA Members is deelname kosteloos, maar aan deelname is wel een aantal voorwaarden verbonden. Over de regels met betrekking tot deelname, registratie en capaciteit lees je hier meer.

NIMA Marketing Day heeft een eigen site waar het programma zo actueel mogelijk wordt bijgehouden en waar je meer leest over nieuws rond de #NMD18. Je kunt NMD ook volgen via Twitter.


De dertien thema’s, met (indicatief) de invulling of subthema’s

1.The Brand (positionering, merkmanagement, merkintroducties, brand management etc)

2.The Professional (carrièreplanning, recruitment, marketingstaf, loopbaan-coaching)

3.The Story (contentmarketing, storytelling, redactiemarketing, paid/owned/earned media)

4.The Design (marcomdesign, product design, usability, design thinking/persuasion design)

5.The Academy (permanente educatie, opleiders, leerstijlen en leervormen, studiematerialen)

6.The Media (new media – influencers, programatic, mediaplanning, mediabureaus)

7.The Tools (martech, digital marketing, online marketing, AI, IoT)

8.The Agency (advertising, creativiteit, agency-marketeer, art & copy, agency management)

9.The Journey (customer journey, touchpoints, optimalisatie, customer centric, NPS)

10.The Intelligence (research, data, insights, nieuwe onderzoeksmethoden)

11.The Weird  (marketing is dood, alles is marketing, marketing is communicatie, verleiders en misleiders, paradijsvogels)

12.The Data (big data, data driven marketing, data management, data-strategie, data mining)

13. The Wild Card