Webinars - Toekomst van Marketing

In geen vakgebied ter wereld zijn professionals zó gericht op de toekomst als in marketing, communicatie en sales. Liefst zouden we echt kunnen en willen voorspellen wat ons te wachten staat, maar de werkelijke betekenis van hypes, rages en trends valt soms lastig te duiden. Need to know, nice to know of gewoon interessant om te volgen? Want we willen ons optimaal voorbereiden op wat komen gaat, maar er zijn zoveel factoren die een rol spelen, dus waar begin je?

In 2021 introduceerde NIMA een serie Lunchbreak-seminars over ‘de Toekomst van Marketing’. In de gratis webinars komen uiteenlopende thema’s aan bod, waarover de tafelgasten uit de marketingpraktijk en -wetenschap hun licht laten schijnen. We streven ernaar om steeds naar een ‘kennisspecialist’, een ‘marketingadviseur’ en een ‘marketeer on the job’ aan tafel te krijgen. Deelnemers thuis of op kantoor kunnen vooraf of tijdens de webinar ‘inbreken’ met vragen, stellingen en aanvullingen. Zo blijf je op een leuke én heel toegankelijke manier bij in het marketingvak. Neem een break en stop een uurtje van je tijd in de toekomst van je merk, je vak en jezelf!

Bekijk hier alle vorige uitzendingen!

Sprekers

Bij de NIMA Lunchbreak Webinars nodigen we telkens interessante sprekers met verschillende achtergronden uit. We combineren zo stukken theorie en onderzoek met interessante cases uit de praktijk. Deze sprekers zijn al eens eerder bij ons langsgekomen in de studio.

Rob Revet - Mark Stronger - Marketingleiderschap
Anouk Beeren - Intergamma - Marketingleiderschap
Ronald Velten - IBM Ecosystem - Marketingleiderschap
Thomas Barta - Marketingleiderschap
Bas Bodzinga RM - Stichting Philadelphia Zorg - Tech
Menno van Doorn - Auteur Echt Nep - Tech
Sander Duivestein - Auteur Echt Nep - Tech
Natalie den Engelse - Kenniscentrum HU - Tech
Ronald Voorn - docent op de Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente - Duurzaamheid & ons gedrag
Klaske Kruk - oprichtster van Circularities en Circular Hero van 2021 - Duurzaamheid & ons gedrag
Wouter Staal - CEO van YB by Yoghurt Barn - Duurzaamheid & ons gedrag

Presentator

De presentatie van de webinars ligt in handen van hoofdredacteur van Marketingfacts Luuk Ros.

Lees meer over de Toekomst van Marketing

De toekomst van marketing Alva van Beek

Als mens en ook zeker als marketeer kunnen we moeilijk omgaan met onzekerheden. Daarom meten we alles ook zo graag. Het geeft op zijn minst een gevoel van controle. Zo zouden we het liefst ook controle hebben over de toekomst. We willen ons kunnen voorbereiden op wat komen gaat, maar het is steeds moeilijker om …

Lees meer
Lunchbreak – De toekomst van marketing is terug! De redactie

Als mens en als marketeer kunnen we moeilijk omgaan met onzekerheden. Daarom meten we alles zo graag. Het geeft op zijn minst een gevoel van controle, iets wat we het liefst ook willen hebben over de toekomst. We willen ons kunnen voorbereiden op wat komen gaat, maar het is steeds moeilijker om vat te krijgen …

Lees meer
De toekomst van marketing Alva van Beek

Onlangs heeft NIMA in samenwerking met de Hogeschool Utrecht onderzoek gedaan naar de toekomst van marketing. Op basis van trends hebben we mogelijke scenario’s voor de nabije toekomst van ons vakgebied geschetst. Vervolgens hebben we met 25 vakgenoten vanuit deze scenario’s de competenties opgehaald die we vanaf vandaag moeten ontwikkelen.  De resultaten van dit onderzoek zijn op …

Lees meer