Als mens en als marketeer kunnen we moeilijk omgaan met onzekerheden. Daarom meten we alles zo graag. Het geeft op zijn minst een gevoel van controle, iets wat we het liefst ook zouden willen hebben over de toekomst. We willen ons kunnen voorbereiden op wat komen gaat, maar het is steeds moeilijker om vat te krijgen op de toekomst. Zo veel verschillende factoren die een rol spelen, dus waar begin je in hemelsnaam?
Na het succes van de Toekomst van Marketing Lunchbreak begin 2021, blijven wij jou als NIMA Member ook dit jaar inspireren! Zo blijf je op een leuke én makkelijke manier bij in het marketingvak. Ook dit jaar organiseren we verschillende lunchbreaks in de vorm van webinars over de toekomst van ons mooie vak. In de webinars komen uiteenlopende thema’s aan bod in combinatie met inspirerende sprekers uit de praktijk en de wetenschap. Dus: neem even een break en stop een uurtje van je tijd in de toekomst!
De volgende webinar staat alweer op de agenda! Op dinsdag 5 juli aanstaande om 12 uur staat de webinar in het teken van duurzaamheid en ons gedrag. Duurzaamheid staat bij de meeste marketeers namelijk hoog op de agenda, maar hoe kunnen we het gedrag van onself en van de consumenten beïnvloeden om duurzame keuzes te maken? Tijdens deze webinar spreken onder andere Circular Hero van 2021 Klaske Kruk en founder en CEO van YB by Yoghurt Barn Wouter Staal. Benieuwd? Registreer je dan alvast kosteloos voor deze webinar en stop op 5 juli een uurtje van je tijd in de toekomst!
De presentatie van de webinars ligt in handen van voorzitter/directeur van NIMA Kirsten Andres RM en hoofdredacteur van Marketingfacts Luuk Ros SCP.
Als mens en ook zeker als marketeer kunnen we moeilijk omgaan met onzekerheden. Daarom meten we alles ook zo graag. Het geeft op zijn minst een gevoel van controle. Zo zouden we het liefst ook controle hebben over de toekomst. We willen ons kunnen voorbereiden op wat komen gaat, maar het is steeds moeilijker om …
Als mens en als marketeer kunnen we moeilijk omgaan met onzekerheden. Daarom meten we alles zo graag. Het geeft op zijn minst een gevoel van controle, iets wat we het liefst ook willen hebben over de toekomst. We willen ons kunnen voorbereiden op wat komen gaat, maar het is steeds moeilijker om vat te krijgen …
Onlangs heeft NIMA in samenwerking met de Hogeschool Utrecht onderzoek gedaan naar de toekomst van marketing. Op basis van trends hebben we mogelijke scenario’s voor de nabije toekomst van ons vakgebied geschetst. Vervolgens hebben we met 25 vakgenoten vanuit deze scenario’s de competenties opgehaald die we vanaf vandaag moeten ontwikkelen. De resultaten van dit onderzoek zijn op …