B2B Marketing College 2025 – B2B Marketing & Psychologie
In B2B draait het vooral ook om mensen. Bij elke vorm van communicatie liggen er kansen om gedrag te beïnvloeden – op een manier die authentiek, eerlijk en ethisch is. Want echte beïnvloeding draait niet om manipulatie, maar om het helpen van jouw doelgroep bij het nemen van betere beslissingen.
Tijdens dit tweede B2B Marketing College duiken we wederom in de wereld van gedragspsychologie. Van wetenschappelijke inzichten tot praktische voorbeelden. Leer hoe automatische reacties, besluitvormingsprocessen en gedragsmechanismen werken en ontdek hoe je deze kennis toepast in jouw marketingstrategie.
Deel 1: Mischa Coster
Tijdens dit B2B Marketing College neemt mediapsycholoog en gedragsstrateeg Mischa Coster je mee in de wereld van psychologische strategieën. Ontdek de belangrijkste voorwaarden om overtuigend te communiceren en leer welke strategieën je kunt toepassen om deze effectief in te vullen. Mischa deelt inspirerende theorieën en praktijkvoorbeelden die je direct kunt gebruiken, zowel universeel als specifiek gericht op B2B-communicatie.
Vorige deelnemers omschrijven Mischa’s sessies als “vermakelijk”, “boeiend”, “praktische wetenschap” en “topklasse”.
Deel 2: Mylene Samuels
Mylene Samuel is een doorgewinterde marketeer en op dit moment Chair Behavioural Design Circle bij ABN AMRO. Als voorzitter van de 25-koppige circle is zij verantwoordelijk voor de implementatie van Behavioural Design in de organisatie. Hoe doe je dat precies? Hoe gaat dat in zijn werk bij een bank van deze omvang? Hoe krijg je klanten van A naar B? Met haar strategisch inzicht, ruime ervaring in dit vakgebied en met concrete B2B voorbeelden ben je tijdens deze sessie gegarandeerd van veel inspiratie op het snijvlak van marketing en psychologie.
Interessant voor: