Programma
Masterclass 2: Leiderschap in tijden van AI
- Ethische dilemma’s van AI
- Mensgerichte AI-toekomst
- Leiderschapsvaardigheden in de context van AI
Omschrijving: In een wereld waarin AI steeds meer invloed heeft, is het cruciaal om de ethische dimensies van deze technologie te begrijpen. De 2-daagse Masterclass "Leiderschap in tijden van AI" biedt leiders van strategische vernieuwing de kennis en tools om hun organisaties voor te bereiden op de ethische uitdagingen die AI met zich meebrengt. Of het nu gaat om privacy, bias, of controleerbaarheid, deze masterclass biedt inzichten en praktische handvatten voor een ethisch verantwoorde integratie van AI in strategische besluitvorming.
Dag 1 – september, n.t.b.:
- Introductie tot AI: Wat is het en waar staan we nu?
- Ethische dilemma’s van AI
- Reflectie op AI en ethiek
Dag 2- september, n.t.b.:
- Toekomst van AI: Hoe komen we tot een mensgerichte AI-toekomst?
- AI in de praktijk: implementaties en casestudies
- Wat vraagt AI van leiderschap?
Literatuur:
- Bennie Mols, “Slim, Slimmer, Slimst”, 2023
- Madhumita Murgia, “In de schaduw van AI”, 2024
- Artikelen en whitepapers (worden tijdens de masterclass gedeeld)
NIMA en de IRIS Academy hebben een strategische samenwerking zodat marketeers uit een nog beter aanbod van opleidingen en masterclasses kunnen kiezen.
IRIS Academy is een opleidingscollectief van 12 vakidioten die met elkaar een opleidingsinstituut zijn gestart voor inzicht en inspiratie op het gebied van marketing en communicatie, vernieuwing en leiderschap. IRIS Academy biedt je de kennis, inspiratie en ruimte voor het ontwikkelen van wat de IRIS Academy je eigen-wijsheid noemt. Als mens, als professional, en als deelgenoot van een collectief van vakidioten.
Oog in oog met de ervaren partners, docenten, sprekers en andere deelnemers word je ondergedompeld in diepgaande vakkennis en geinspireerd met nieuwe inzichten en perspectieven. Om je anders te laten kijken naar de rol en betekenis voor jezelf, je organisatie en je vakgebied.